Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 12 januari 2019

På måndag smäller det :)

Av Malin - 12 januari 2019 16:20

Ja på måndag smäller det, då är det dags att börja jobba :) Träffade igår läraren i vars klass jag ska vara och hon var trevlig, ibland kan det ju vara lite mindre att göra men då ska jag fixa lite massutskick och hjälpa andra lärare med sådant. Tror att detta kommer att passa mig bra men det vet jag ju först efter ett tag men till sista juni ska jag nog klara det oavsett ;) Det är bara mitt huvud som kan ställa till det så att jag blir trött men blir det för mycket så kommer jag även att ha chans att tex gå hem en dag och jobba hemifrån eller sätta mig avskilt i ett rum. Det är så skönt att de är flexibla när jag fortfarande inte är helt återställd och ännu äter antidepressiv medicin. Summa sumarum så längtar jag efter att få komma igång, jag vet att jag kommer att bli trött men hellre trött efter att ha gjort något än att bara ha vart ut med hunden och gjort hemmasysslor. Jag fick även med mig hem lite material för att jag ska ha ett litet hum om hur materialet de jobbar med ser ut. 


 


Jag har ju äntligen börjat använda jeans igen när jag gått ner i vikt, beställde ett par svarta som jag var supernöjd med och därför även beställde dem i mörk jeans. Provade dem och de satt också bra, tvättade dem och skulle använda dem... Jo men visst, hann bara dra upp gylfen så gick den sönder. Vilken besvikelse :( Ska leta fram några gamla jeans med stadigare gylf så ska min morbrors fru få byta åt mig så att jag kan använda dem. Orkar inte bölja tjorva med att skicka tillbaka för byte då det kommer att ta så lång tid. De svarta är superfina till mina HD kängor så de lär då användas flitigt ;)  


 


Råkade på en gamla annonser för Gul & Blå Jeans och Puss & Kram :)) Kommer så väl i håg när man var liten, hur gärna man ville ha Gul & Blå Jeans eller Puss & Kram men... Fick ett par med rutigt flanellfoder i stället ha ha ha... Skärpet på Gul & Blå reklamen fick jag däremot och jag älskade det, lite indianmotiv med små pärlor. Har sökt något liknande men hittar inte, dagens skärp/bälten är bra tråkiga kan jag tycka. 


   



Ja ja, från jobb och jeans till något roligare... Vi går ju mot varmare tider, förhoppningsvis, och jag har råkat på en artikel som får mig att förstå varför så få är sjuka om sommaren ;) Sex och sol håller nämligen bacillerna borta. Då måste det vara solen som gjorde att jag var frisk sommaren som var för sexet kan det rakt inte bero på ha ha ha... För där är det verkligen torka vill jag lova. Om det nu är så enkelt kan inte läkarna skriva ut sex och sol på recept ;) Funderar nu på vart man ska flytta för att få vara frisk året om ;) ha ha ha... Eller ska man bo kvar och förlita sig på de norrländska männen och solarium? Får väl hålla mig till det sista än så länge och hoppas att de norrländska männen snart får upp ögonen för mig eller... Inte alla men en enda som gillar mig :)) En enda räcker.


 


Nä nu ska denna damen ta sig lite middag och medicin, var ut med Wilma just innan jag satte mig vid datorn. Temperaturen är inte många grader men det är isande vindar brrrrr.... Så skönt att vara inne, tända lite ljus och mysa. Hoppas att även ni får en riktigt fin lördagskväll.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards