Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 12 mars 2019

Värst vad jag är aktiv ha ha ha....

Av Malin - 12 mars 2019 10:10

Är det någon stackare som följer mig så tycker jag väldigt synd om dem för man måste bli trött på att läsa samma inlägg gång på gång :) Vet inte varför jag har så svårt att ta mig för saker igen, datorn typ står på bordet Men jag orkar inte ens slå på den. Inte ens de gångerna när jag sitter och jobbar hemma med material så gör jag bara det men inga inlägg här. Kanske tycker att jag har ett väldigt futtigt liv och ingenting att skriva om. Futtigt förresten, beror väl på vad man jämför med. Jag är ju långt ifrån lika intressant som alla seriösa bloggare men å andra sidan så är det väl så här som de flesta människors liv ser ut. Inrutad och med en massa måsten och rutiner.


Förra veckan såg ju lite annorlunda ut då det var sportlov och jag jobbade hemifrån, skönt att kunna jobba i myskläder och med håret på trekvart :) Wilma gillade dock inte det för det ruckade ju på hennes rutiner att vara hos min far de dagar jag jobbar, detta visade sig i matvägran någon dag och att hon ville ha mer uppmärksamhet än vanligt. Nå nu är hon nöjd igen då hon får vara hos "morfar" :)


Idag så är läraren borta, hemmastudier för eleverna så jag lånade en dator och satte mig att jobba lite i stället för att åka hem och jobba. Rätt skönt att vara ute bland folk efter lovet och jobbar jag här så blir mer gjort. Nu är det dock rast så då passar jag på att skriva lite här ;) 


Före lovet så var jag och hämtade mina nya glasögon, tar ett tag att vänja sig vid dem då jag inte haft progressiva glas tidigare men man får väl ge det lite tid. Går i alla fall bättre nu än i början :) Var ju typ 7 år sedan jag sist kollade synen så kanske inte konstigt att den ändrats så pass. Tog även ett par solglasögon med styrka och poraliserade glas, har man en gång haft sådana glas så vill man inte ha vanliga mer. Lite tid att vänja mig vid dem med men det går bättre och bättre. Blev bra mycket mindre på kontot dock ha ha ha...


Nä nu ska jag fortsätta mitt gråa, tråkiga och inrutade liv ;) Ska verkligen försöka bli bättre på att uppdatera men det är lika bra att jag ingenting lovar ;) 


Ha det så fint alla där ute och hoppas att ni får vara friska i förkylningstiderna.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards