Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 23 juni 2020

Tjoooo fräs :)

Av Malin - 23 juni 2020 11:40

Vilken början på denna sommar, helt jäklan underbart väder så jag i det stora hela bor på balkongen om dagarna :) Visst, kunde man önska det ultimata så skulle det ju vara att det kanske skulle regna om natten då och då ;) Jag byter mellan badenbaden och solsängen, dock måste man komma ihåg att dricka ordentligt vilket jag ibland är dålig med så jag tar vätske ersättning. Har även en liten dam som trivs in solen och ofta lägger sig ute i värmen :) Om man nu ser på mittersta bilden så sitter jag inte och småsuper hela dagarna ha ha ha... Nä, kanske att jag en gång/veckan avslutar dagen med en god & läskande drink :)


       


På tal om dricka så har jag beställt en ny cider, Halmstad Crush, på Bolaget. Tyckte att den lär väldigt god med mango och passionsfrukt så jag tror att den kommer att bli uppskattad i sommarvärmen :) 


 


Nu är det ju ett tag sedan jag skrivit här, typ en månad, så det har hunnit hända en del :) Min pappa har sålt sin älskade kolonilott som han haft i 20 år, är man som honom 88 år så kan det bli lite för mycket att göra där och han hann aldrig bara sitta ner och njuta ordentligt utan alltid var det något som skulle göras. Nu har han i stället en massa blommor på balkongen hemma och kan sitta och njuta av dem medan han fikar :) Han har även investerat i en ny bil, han ville ha en mindre bil och hittade en superfin Wolkswagen Beetle -07 som bara hade gått 2200 :) Han är riktigt nöjd med den.


 


Och något riktigt roligt är ju att älsklingen har fått jobb på orten så nu ses vi mycket oftare då han sover här de dagar han jobbar :) Wilma är dock lite jobbig då hon bara vill vara nära honom och gnäller mycket när vi till exempel lägger oss för natten och plötsligt hoppar på honom och slickar när han sover men nu får hon vänja sig. Inte det lättaste då vi varit ensamma i 10 år men det ska gå :) Ibland när jag tröttnar så tar jag med henne till vardagsrummet och stänger till sovrummet så att han får sova. Men hur som hellst, det är så grymt att få ha honom här oftare :)


I morgon har jag sista sessionen med 2 elever, sedan har de hemstudier hela juli och under den tiden så går jag in som feriehandläggare :) Tillfrågades om jag inte vill ha någon semester men när jag jobbar hemifrån så hinner jag ju ta vara på sommaren ändå. Min väninna har åkt ner till sin syster i Borås men när hon kommer hem ska vi äntligen ses efter 3 månader då vi kan umgås utomhus, då jag är i riskgruppen och hon jobbar på lasarettet så har jag varit extra försiktig. Ska bli riktigt kul att ses, inte riktigt detsamma med telefon och dator :)


Midsommarafton åkte vi vår traditionella runda till Karungi och Happis (Haparanda), i Karungi hälsade vi på min morbror med fru och i Happis var pappa in på Dollar där han köpte sig en sittpuff med lite större sits som han ska ha under benen när han sitter vi tv:n. Innan vi åkte från Karungi kom min morbror med 3 bitar lax, han vet hur mycket jag gillar lax :)) Så nu är 2 bitar gravade och en bit i frysen för att senare ugnsstekas. På denna runda plockar vi alltid blommor, tidigare till kolonilotten men nu när den är såld fick det endast bli till mammas grav då hon fullkomligt älskade midsommarfirandet och ängsblommorna. Var en fin och väldigt lugn dag i gott sällskap.


 

Pappa, 88 år, på blomsterängen


Till veckan som kommer ska jag äntligen få fara och fixa mina naglar, de har växt på bra och är liiiiite tjorviga i vissa situationer så ska bli skönt att få dem nedfilade och fixade. Ska även till frissan då min mohawk är alldeles för lång och även behöver toppas då jag känner hur slitna topparna är efter blonderingen. Lite sommarfräsch Malin, man är ju inte på några nöjen men ibland kan det vara roligt att piffa till sig bara för sitt eget välmående. 

Så här såg mina naglar ut när de var nygjorda och jag passar även på att slå ett slag för Scratch Nails nagelolja som är i särklass bäst (enligt mig), har testat många men denna tycker jag är bäst. Det enda jag inte är jätteförtjust i är lukten då den är ganska stark :))


   


Nu ska jag ta något litet att äta, får alltid tvinga i mig mat när det är så här varmt för man bör ju ändå äta och  speciellt när man tar medicin. Sedan tar jag som sagt vätske ersättning både morgon och kväll, lätt att man inte får i sig det man ska i värmen och för mig så visar det sig på natten i form av kramp i lårmuskeln och det vill jag lova är långt ifrån roligt. Jäääädrar vilken smärta (sa tant Märta), den vill jag slippa :)) 


Hoppas nu att ni alla får en fortsatt fin kväll och att ni njuter av sommaren även om vi får tänka på vissa saker och får hitta på lite andra saker än vanligt, man kan göra så mycket annat roligt :)


Tjillevippen


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards