Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2020

Livet går vidare

Av Malin - 17 oktober 2020 16:02

Ja livet går vidare, även utan C men ärligt så saknar jag honom något enormt    Det går faktiskt inte en enda dag utan att jag vid något tillfälle får honom i tankarna och fäller en tår. Ja jag vet, man ska glömma och gå vidare. Gå vidare gör man ju hur som hellst men att glömma? Dessvärre så finns det ingen off knapp till känslorna och saken är ju den att jag aldrig slutat älska honom, jag blev bara trött på att bli tagen förgiven och att han då trodde att hans tystnad periodvis var OK. När han var här så var allt jättebra och han var så gullig men direkt han var ledig och åkte hem så klickade han bort samtal, svarade inte på meddelanden och det gjorde att jag kände mig utnyttjad. Det råkades jag, för att få en reaktion, skriva i ett sms... Frågade hur man med gott samvete kunde utnyttja någon för att bo och äta när man skulle jobba här på orten. Det var otroligt elakt skrivet av mig och jag vet ju att det inte var så men hans tystnad sårade mig något enormt. Samtidigt kan jag tycka att det är dåligt att inte våga ringa upp eller komma förbi för att prata men det är väl så att vissa väljer den enkla vägen i stället för att reda ut allt och i alla fall vara goda vänner.

Sedan kan jag tycka att det finns vissa människor som han förlåtit efter att de gjort värre saker och då menar jag sådant som kan äventyra ditt arbete mm men han kan inte förlåta mina hårda ord och det är inte schysst.

Jag hoppas fortfarande att han ska ta sitt förnuft till fånga och höra av sig men det lär nog inte hända.


 


Sedan sist har jag även hunnit bli ett år äldre, dock inte något klokare dessvärre. Fyllde år 1v efter att vi bröt upp, hade några vänner över på tårta och det var trevligt, på skolan har jag två elever som alltid är så gulliga när de får veta att jag firar något så de kilade ut på lunchen och köpte en bukett och Ferrero Rocher, de visste verkligen vad jag behövde för vilken kvinna behöver inte choklad... Jag är annars ingen chokladälskare men just Ferrero Rocher är en choklad som jag älskar. Så födelsedagsfirandet blev väldigt trevligt trotts allt.


     


Det finns ju någon klok som sagt att har man tur i kärlek har man otur i spel och även omvänt. Tror att det var 2 dagar efter att vi bröt upp som jag vann 1000:- hos Klingel :) Skojade och sa att det var nog just för att jag har så otur i kärlek som jag åter vann. Jag kikade igenom katalogen och hittade en kofta, kan vara skön att ha på jobbet när det blir kallare och mina trotjänare till tofflor hemma hade gett upp så det fick även bli ett par nya tofflor. Har nu lagt in beställningen så jag har dem nog till veckan, blev en mellanskillnad på inte fullt 200:-och det är ju helt ok.


  


Ja just, om det nu råkas vara några Kalixbor som kikar förbi så måste jag verkligen slå ett slag för Café Ankaret på Folkets Hus, de har verkligen grymt goda mackor och sallader och man får mycket för pengarna. Jag köper ibland deras räkmackor och de är superba, sist hade de en macka med varmrökt lax på och den var sååååå god. Så har ni vägarna förbi Kalix kika in på Folkets Hus Café Ankaret, ni lär inte bli besvikna.


   


Idag har jag tagit fram lite löjrom från frysen, blev igår så otroligt sugen på Pringels Orginal med creme fraiche, rödlök och Kalix löjrom men då hade jag inga chips hemma men idag har jag inhandlat det :)) Så det får bli mitt lördagsgodis och en liten belöning för att jag idag har fått i ordning balkongen inför snön som utlovats i morgon. Trotts dålig rygg fick jag det fixat så jag känner mig extra nöjd, har nämligen varit sjukskriven sedan tisdag. Då hade ryggen varit sämre än vanligt i 2v men på måndagens slut tog jag mig knappt mellan klassrummen. Jag har ju dålig rygg sedan jag i tonåren föll av en skenande häst som tvärnitade, inte en chans att jag satt kvar utan flög över huvudet och landade på en stor sten med ryggen. Nu har jag sovit på soffan där jag kan palla upp mig och ätit tabletter så nu känns den lite bättre i alla fall och jag är rätt säker på att jag är tillbaka till jobbet på måndag :)


   


Nu ska jag ta och diska bort det lilla jag har i diskhon, vila lite och sedan blir det TV-soffan resten av kvällen och jag lär nog även spela lite Coin Master för det spelet har gjort mig beroende ha ha ha... Så kvällen lär gå och ser fram emot andra delen av Grantchester som jag gillar väldigt mycket. 

Får väl även passa på att önska er alla en fortsatt fin lördagkväll, mys och unna er lördagsgodis ;)


Tjillevippen


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards