Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2020

Lite semester

Av Malin - 29 oktober 2020 10:37

Nå bara två dagar har jag tagit ut för att få vara hemma 4 dgr i sträck när det ändå är höstlov och eleverna har hemstudier torsdag och fredag. Kändes skönt att kunna dra sig liiite längre, var ut med Wilma men det gick fort då det just då åter började att regna. Diskat lite, fixat medicinerna i ordning och snart ska lilla damen ha mat. Tror att jag idag bara ska småplocka och få undan sådant som ligger där det inte ska och få ner badenbaden i förrådet kan ju vara på tiden :) Skulle väl ha gjort det direkt när jag ställde i ordning balkongen inför första snön men blev liksom inte av.

Snön kom och nu ligger bara små drivor kvar då det mest har regnat de sista dagarna, för mig så kan det gärna vara så här hela vintern så att jag slipper oroa mig för att halka, har man artros i knäna är det inte roligt att ramla vill jag lova eftersom man inte kan stå på knä och det tjorvar till det när man ska stiga upp :) Nåja, det blir det vädret det blir och det är liksom bara att gilla läget.


 


Denna helgen lär nog bli bättre än förra, hade på fredagen glömt att hämta ut den ena av mina blodtrycksmediciner så hela helgen gick jag med huvudvärk och i hividet lät det som att en pluton marcherade i grus. Då vet man att trycket skjutit i höjden ha ha ha... Så hade jag det i två år innan de mätte trycket och säg att det låg på 237/108, då först förstod jag varför jag dagligen i två år haft huvudvärk. Tur att det finns medicin som fungerar. 

Var även i tisdags till diabetessköterskan, trodde att jag skulle få världens utskällning, jag har ju sedan C och jag bröt upp mått skitdåligt och helt struntat i vad jag ätit så det har blivit alldeles för mycket kolhydrater... De gånger jag ätit för matlusten finns inte och jag får typ tvinga i mig en macka när jag ska ta medicin. Det är jobbigt att må så jäkla dåligt. Nå, hur som hellst så fick jag ingen utskällning, långtidssockret var tvärt om bättre än sist :)) Så det kanske passar mig perfekt att strula med maten ;) 

Som förra veckan på jobbet när jag hade pms första dagen, bet inte alls på med mat men en Japp & en Daim tillsammans med en Cola Zero landade bra i magen som lunch två dagar efter varandra. Jag som annars inte gillar choklad förutom chokladglass. Inte den nyttigaste lunchen men det kändes rätt just där och då.


 


Nu hoppar jag till något helt annat, nämligen mode. Det har i mitt flöde på Fejjan dykt upp reklam från Zalando och som gammal skoförsäljare, öppen för det mesta, måste jag ändå få säga att dessa 2 modeller är bland det fulaste jag sett. Ledsen men jag skulle rakt inte betala de priserna för en sko där man amatörmässigt ser ut att ha klistrat på lite fuskpäls eller den andra där det ser ut som att man sytt in skorna i en dunkudde. Vill nu någon ha dessa skor så kan jag mer än gärna fixa ett par för hand och jag tar bara halva priset ;) 

Nä, jag förstår verkligen inte var designers får sina ideér ifrån, de måste skapas utifrån idétorka helt enkelt eller så tycker de att det är jätteroligt att se att folk faktiskt går på deras sätt att driva med dem.


   


Jag är väl själv inte världens modeslav men ibland är det roligt med något modernt men då får det inte kosta skjortan, däremot klassiska, stilrena kläder och skor kan jag gärna betala lite mer för då jag vet att det kommer att hålla sig stilmässigt. Sedan om de håller storleksmässigt var ju en helt annan sak ;) 

Jag har i alla fall bestämt mig för att gå ner i vikt, jag är egentligen emot att skriva om sådant på social media av den enkla anledningen att det inte är så roligt om man misslyckas. Jag har ju en motionscykel i sovrummet, denna har sista åren fungerat väldigt bra till att hänga kläder på men nu ska den få användas till det den är gjord för. Fritösen har diskats i förra veckan och satts upp ovanför kylskåpet så nu är det färdigt med friterade pommes och smältost som jag tycker är så gott. Ska även återigen ta bort kolhydrater och socker OCH framförallt äta på fasta tider så att kroppen förbränner och inte ligger på sparlåga eftersom den inte vet när den får mat nästa gång. Hoppas nu verkligen att det kommer att gå och att ingen mat kommer in i mitt liv och rör om mina känslor igen, har ännu nog svårt pga C och det går inte en dag utan att jag tänker på honom och fäller en tår. Saknar honom grymt mycket men det behöver inte han veta. 


 


Det med förhållanden så börjar jag tro att det inte är något för mig eftersom jag blir så otroligt kär, gör allt för den människan utan att egentligen få mycket tillbaka och i slutändan när det tar slut så brakar hela min tillvaro samman och jag mår skitdåligt. Nä, idealet för mig börjar jag tro är att fortsätta vara singel och i stället ha en fast kk som man kan träffa när "andan" faller på. Jag vill aldrig mer vara i ett förhållande där jag bara duger som partner när inget annat bättre finns, jag går inte in i ett förhållande på deltid utan på heltid vilket C inte gjorde. När han var ledig och hemma på sin ort så var han även ledig från mig och så fungerar inte ett förhållande engligt mig även om det verkade fullkomligt normalt i hand värld. Dålig kommunikation och tystnad kan döda vilket förhållande som hellst.


   


Nu har min lilla dam kommit in i köket, hon börjar nog vilja ha lite mat så jag lär väl fixa det åt henne :) Sedan ska jag fortsätta att plocka lite här och där så att det börjar bli lite ordning här hemma :)

Hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards