Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 maj 2021

Sköna maj välkommen

Av Malin - 4 maj 2021 09:35

Ja så var maj månad äntligen här och i förrgår gick isen här hos oss, så skönt att man nu ser ett slut på den långa vintern :) Dröjer det inte länge till jag ska fixa till balkongen, första blommorna blir vällan penseér som tål lite kyla och sedan när värmen kommer för att stanna får man köpa blommor i alla de färger och göra balkongen riktigt fin och hemtrevlig. Känns så skönt att ha hängt undan vinterkappan och bara ha en kofta eller kavaj nu. Och snart så får även tårna vifta fritt när det blir dags för sandaler :) Sommaren är verkligen härligaste årstiden.

Det jobbigaste med våren är alla allergier :( Förutom astman som alltid irriterar mig så har jag allergi mot snömögel som snart ersätts med pollen :( Varje morgon tar jag slemlösande och inhalerar vanlig astmamedicin plus medicin för dem med kol men det hjälper inte. Igår när jag kom till jobbet orkade jag knappt gå, kändes som att benen släpade bakom mig typ ha ha ha... Ja ja, det ska väl bli bättre på några veckor men jobbigt är det.


 


Tur att vi går en årstid till mötes där man tilbringar mycket tid utomhus för min TV börjar ge upp :( Alltid nör jag slr på den så är det grönrosa sträck över rutan, den får minuter på sig och sedan ör den som vanligt men en kväll när jag slog på den så slog den även av sig flera gånger, till jag till slut slog av strömbrytaren. Sträcken fanns kvar ett tag men den slog inte av i alla fall. Jag har alltid otur med TV:s eller kanske att jag nöter ut dem ha ha ha...


 


Något roligt skedde i alla fall i fredags, var in på Djurmagazinet för att köpa foder åt Wilma och vi började prata om covid-19 vaccinationerna. Fick då reda på att de hade öppnat upp för mitt åldersspann som har underliggande sjukdommar :) Så när jag kom hem loggade jag in på 1177 och bokade tid så den 12 maj är det äntligen dags för min första spruta :)) Känns så otroligt skönt, beställde ett nytt munskydd för att fira ha ha ha... Ska även tillägga att jag vaccineras inte för att springa på krogar, trängas på shopping centers eller för att jag är resekåt. Nej, jag vaccinerar mig för att kunna få en drägligare vardag. Just nu träffar jag bara pappa och Carlos utanför jobbet. Just därför är det även skönt att sommaren kommer så att man kan träffa sin bästa vän på ett säkert sätt ute de dagar som vädret tillåter, vi har ju knappast setts sedan startskottet för denna pandemin. 


  


Idag sitter jag vakt på ett internationellt prov så då kan jag passa på att blogga lite mellan rättandet :) Och efter lunch så har jag en timme extra med de elever från klasserna som vill ha extra hjälp med studierna. Var ett tag sedan jag satt vakt så det var ett litet avbrott i det vanliga jobbet. Igår satt öven jag och ena läraren på eftermiddagen och satte ihop extra material till de olika kapitlen, jag skapar dem hemma och sedan sätter vi ihop dem åt eleverna. Jag gillar att sitta hemma och knåpa med sådant jobb, är roligt att sätta ihop material :)

Tror att jag idag innan jag åker hem ska ta en sväng förbi ICA och inhandla lite gottis att suga på när jag arbetar ;) Har fått dille på dessa chokladgodisar som är fyllda med alkoholm av alla de olika smaker :) Yummy.


 


Nu ska jag fortsätta rätta lite men jag hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag och att ni får hålla er friska.


Tjillevippen


   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards