Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 10 maj 2021

Var tog helgen vägen???

Av Malin - 10 maj 2021 09:39

Känns nästan som att någon stal den av mig, så fort gick den :( Var så otroligt trött redan i fredags när jag satt vakt på ett nationellt prov och när jag kom hem däckade jag i sängen någon timme innan jag kunde jobba. 

I helgen hann jag i alla fall ääääntligen få ner julslingan från balkongen, den är ju typ granris så var dags att ta ner den men jag har i alla fall inte haft den tänd sedan januari :) Så jag är ingen crazy christmas lady som en kompis sa ha ha ha... Nå nu är den nere så när det knappast lär bli mer snö så ska jag under kommande helg ta och skura möblerna och lägga ut mattan. Nå lite hann jag i alla fall med men jag måste erkänna att jag legat bra mycket i helgen, jag får liksom mina bakslag med jämna mellanrum.


 


Jag fick också uppmonterat 2 ljushållare i sovrummet, det blev bra men jag vet inte varför jag aldrig blir riktigt nöjd med mitt sovrum. Jaaaa, jag vet, man ska ju "bara" sova där :) Jag tycker seriöst att det är det svåraste rummet att inreda, jag vill ju ha det mystigt eftersom att jag inte bara sover där utan många gånger bara lägger mig för att vila eller för att läsa eller lösa korsord. Nu måste jag bara köpa ljus till dessa hållare, vill ju hinna ha dem tända innan vi har ljust ute dygnet runt ;)


   


Ja det är måndag igen och jag är på jobbet, hade tid att kika in här och skriva då jag ännu en gång sitter vakt på ett nationellt prov :) Det är då jag brukar passa på att skriva här mellan rättningarna :) Det blir prov med jämna mellanrum eftersom eleverna är på så olika stadier då det är löpande intag. Jag trivs verkligen med detta jobb, jag tycker att det är roligt att kunna hjälpa nysvenskar att lära sig svenska och samtidigt så lär jag ju mig riktigt mycket om deras kultur och länder. Men men, i slutet av juni går mitt kontrakt ut så då blir jag kastad tillbaka i den bistra verkligheten i form av jobbsökande. Har redan börjat att kika lite runt så att jag inte ska behöva gå utan jobb alltför länge.


   


I helgen hämtade jag även lite kläder som jag hade beställt, när jag mådde som sämst så gick jag bara i samma kläder hela tiden. Något som jag märkte förra sommaren var hur skönt det är med en kort klänning varma dagar. Tänk att jag skulle behöva bli över 50 år innan jag märkte det :)) Så nu hämtade jag 3 klänningar inför sommaren, köper dock bara billiga som kostar 150-200 kr/styck, inget slöseri med den lilla inkomst jag har ;) De var jättefina alla tre men den röda blev inte alls som en klänning med min stora röv och meloner till tuttar ha ha ha... Den kommer att användas som tunika i stället :) 


     


Samtidigt så hämtade jag även stylingprodukter som jag beställt, internet är verkligen toppen. Som hårsprayen, den ligger hos frissan på ca 229 kr men på butiken jag hittat på nätet så ligger den bara på 99 kr :)) De hade slut saltvattenspray så jag testade nu en gelé, var länge sedan jag använt gelé men den var riktigt bra i mitt korta hår. Air Paste är också sjukt bra, speciellt när man som mig har tunnt nordiskt hår, den gör så att håret ser ut mer fylligt. Älskar verkligen Lanzas produkter och vill därför slå ett slag för dem, testa dem gärna :)


 


Nu har vi haft en kort paus innan andra delen ska påbörjas :) Hoppas verkligen att ni får en riktigt fin start på veckan och får hålla er friska. Jag får inte bli sjuk nu så jag är försiktig, man får ju inte ta vaccinet om man är sjuk och jag har ju tid på onsdag :)


Tjillevippen


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards