Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2022

Äntligen fixat

Av Malin - 4 oktober 2022 14:26

Ja, äntligen har vaktmästaren varit hit på morgonen och kopplat in tvättmaskinen jag fick från pappas lägenhet och lagat de trasiga persiennerna i mittersta köksfönstret :) Man vill ju gärna ha öppet persiennerna nu när vi går mot mörkare tid. Tvättmaskinen har jag testkört och det gick finfint så tröjan det sprättade på i förmiddags när jag lagade mat är nu ren :) Känns lyxigt att kunna tvätta när det behövs och inte boka tid, har dock bokat tid i tvättstugan i morgon när jag ska tvätta lakan, täcke och kuddar.


   


Igår så var jag och lunchade med mina f.d kollegor, de hörde av sig efter sommaren om att de vill bjuda mig på mat, då var det inte läge eftersom pappa just hade gått bort och förra veckan blev det inställt pga personliga skäl för en av dem. Men nu blev det av, vi tog lunchen på Folkets Hus och det passade mig bra matmässigt, beställde en kyckling och fetaostsallad med mangoraja yummy... De tackade för de år jag varit hos dem och jag fick en likadan kruka som jag hade köpt med blomma men den mindre modellen så nu har min fått en lillasyster :) Komvux skickade också med en blombukett. Innan vi sågs hade jag och en f.d elev stämt träff utanför biblioteket för att prata och medan vi satt där kom de andra klasserna. Jag fick så många kramar och leenden att mitt energiförråd fylldes till max. Jag kommer verkligen att sakna den arbetsplatsen.


 


I morse kom ju vaktmästaren vid 9 så jag steg upp tidigare och började laga en korvsoppa. Jag hade redan i går kväll vid kl 23 stekt korven så nu var det bara att tillsätta alla andra ingredienser och den blev verkligen supergod. Jag har inte direkt någåt recept så man får "höfta" men i den har jag smör att steka i, spiralfalu, finhackad lök, morötter i skivor, krossade tomater, tomatpuré, sambal oelek, vatten, köttbuljong, gul paprika, chilisås, grädde, timjan, oregano, paprikapulver, salt och peppar :) 

Hittade den i ett minne från -19 på Facebook och ville minnas att den var grymt god och det var den. Nu ska den bara potioneras och frysas in. 


 


Skulle egentligen in på på Arbetsförmedlingens hemsida för att rapportera men de hade tekniskt fel så då tar jag i stället och går ut med Wilma så hon får göra av sig. 

Hoppas att ni har en fin dag och kom ihåg, det är kanelbullens dag idag så ta en eller två extra ;)


Tjillevippen


 

 
 
Ingen bild

Jocke

15 oktober 2022 01:56

Åh, Malin, det där hade du inte behövt betala för... Det hade jag kunnat fixa åt dig gratis! Du hade bara kunnat få mitt nummer om jag hade bott där omkring att ringa så fort du behövde hjälp med något, så skulle jag kommit förbi och fixat det direkt. ;)

Och beklagar din pappas bortgång! Men det är ju tyvärr livets gång.

Malin

27 oktober 2022 22:54

Tänkte du på tvättmaskinen? Betalade ingenting :)) I veckan var min bror även hit
Ed skruvdragaren & fixade mina köksstolar där benen var lite lösa då träet torkat.
Men skulle du bott här hade jag gärna tagit ditt nummer, om än bara för att bjuda på fika.
Tack, är livets gång men inte lättare för det ;) Saknar honom enormt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards