Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 februari 2023

På väg ner igen

Av Malin - 24 februari 2023 08:38

Ja, känner att det går åt fel håll igen gällande min psykiska hälsa och efter samtal med min arbetsförmedlare så har jag lovat att boka tid hos läkaren för intyg så att jag kan bli sjukskriven. Det är så otroligt frustrerande att må dåligt men att man samtidigt ska fungera och har krav på sig från alla håll. När jag äntligen hade ett jobb där jag kunde fungera, ta allt i min egen takt så kunde de i slutändan inte ta över kontraktet och jag fick gå hem igen. Min hjärna blir snabbt trött, det är inte för inte som jag ibland kunde somna till i klassrummet. När jag får ny information eller när folk pratar så blir jag trött, efter att ha varit på en intervju för ett jobb så sov jag i 3.5 timme efter. 

Det jag inte vill är att än en gång börja med antidepressiva för de avtrubbade mig totalt, jag kastade dem -19 utan att rådfråga läkaren, dumt jag vet. Det gick rätt bra förutom 2 riktiga panikångest attacker när jag var säker på att jag skulle dö eftersom jag inte fick någon luft. Realistiskt visst jag ju att hjärnan spelade mig ett spratt men det är svårt att bara ignorera känslan man har av panik. 

Normalt så är jag en väldigt social person som tar för mig och aldrig ser svårigheter i nya saker och uppgifter men nu... Nä, jag känner inte igen mig själv. Jag brukar säga att det är en sak att sakna någon som har gått bort men saknaden efter sig själv är så otroligt mycket större. Nå, får se hur det går efter jag fått träffa en läkare.


 


Detta med sömnen är ju ett dilemma svårt att få kontroll över. Varje dag efter att jag ätit frukost, gett Wilma mat och diskat så är jag så trött att jag måste lägga mig, så typ kl 13 så är min dag liksom över. När jag sedan på kvällen ska se tv så somnar jag till och från, vaknar helt efter midnatt, ser något program och går sedan ut med Wilma innan jag ska lägga mig och då är klockan mellan 2-3. Djupaste sömnen kommer mellan 5-7 och det är ju inte mycket att hänga i julgranen om man så säger. Det som hjälper mig att orka lite till är om jag efter frukosten tar en Celsius, eftersom jag inte dricker kaffe så ger den mig bra med energi att orka någon timme extra. Det är tur att jag har min fyrbenta vapendragare Wilma, vad skulle jag ha gjort utan henne. Nu måste jag ju ta mig ut med henne, även om det nu inte blir några maraton promenader men jag kommer i alla fall ut och hemma är hon också ett sällskap även om man nu inte kan föra några djupare samtal med henne :) 


 


Jag försöker verkligen motivera mig själv att göra mer saker och efter att ha lyssnat på låten "Lev nu Dö sen" så har det blivit lite av mitt motto. Därför beställde jag ett armband från Thomas Sabo där jag lät gravera in den texten för att påminna mig om att ta vara på livet och alla stunder. 


 


Idag skiner solen från en klarblå himmel och det var -15 när vi var ut på morgonen och jag ser så otroligt fram emot sommaren. Jag är ingen vintermänniska längre som jag var som ung och hängde på bandybanan eller i slalombacken. Nu vill jag ha sol och värme, göra i ordning min balkong för att sedan kunna njuta på solsängen eller badenbaden. Ser fram emot Kalix Kalaset och att få se Molly Hammar. Denna sommar ska jag inte bara sitta hemma, jag har som mål att leva, att gå ut och träffa folk, inte att gömma mig för alla. Visst, jag vet att det kommer att bli jobbigt, att jag när det är mycket folk kommer att skaka i kroppen och kallsvettas men jag ska göra det ändå.

Jag har redan köpt lite sommarsaker så som bikini, sandaler, en sommarväska, ett snäckhalsband och viktigast av allt solprodukter från Australian Gold :) Jag tillhör dem som verkligen njuter av att ligga i solen, är jag hemma och inte på en strand där man kan svalka sig så går jag in, tar en kall dusch och sedan ut igen :) JaNäg äter sittandes på solsängen och bara njuter. För att få lite mer feeling brukar jag slå på en spansk radiokanal med bra musik ha ha ha... JAG LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR TILL SOMMAREN!!!!!!!


     


Nå, nu ska jag ta tag i denna dag så jag får gjort lite innan jag åter är trötter. Ska i kväll ha Mari över på kaffe så jag måste dammsuga lite och så ska jag även damma av bokhyllan och alla saker i den, inte roligt men skönt när det är gjort. Kan inte fatta hur dum jag var som köpte en bokhyll att samla damm i ha ha ha... 

Hoppas att ni alla får en fin helg och kom ihåg, LEV NU DÅ SEN!!!!!


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards