Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 6 mars 2023

Vänner när man enbart stryker medhårs....

Av Malin - 6 mars 2023 10:30

Ja, är det verkligen så det ska vara? Att man bara är vänner när man håller med och hejjar på det ens vänner gör? När jag såg min vän fullkomligt flippa ut vad gäller män så kunde jag inte bara stå och se på utan sa att hon skulle ta det lugnt för man vet inte vem det är man bjuder hem från internet. Bara för att man gått ner i vikt efter operation så behöver man inte dejta och ligga med så många som möjligt, typ 2 stycken på samma helg. Hon var på fest med vänner förra helgen och dagen efter skickade jag ett sms och frågade om det hade varit trevligt. Inte ett svar fick jag, ännu en dag gick och på kvällen såg jag att hon var online så jag kunde inte låta bli att skriva och lite ironiskt säga att hon nästan var lika bra som mitt x på att ignorera meddelanden. Ja, jag är som honom skrev hon tillbaka.... Näää, sa jag, jag sa inte att du var som honom utan att du nästan var lika bra på att ignorera meddelanden som han, vilket är en stor skillnad och avslutade med en smiley. Har hon hört av sig? Nopp, skulle inte tro det. Men är det så det ska vara, att man bara ska stryka medhårs så är det inte äkta vänskap enligt mig.


Jag är inte heller perfekt, långt ifrån och visst flirtar jag ibland hej vilt MEN jag går inte vidare med alla, inte ens gjort det med en enda man jag flirtat med på nätet efter C :) Jag vet inte, men det känns inte rätt och jag respekterar min kropp för mycket för att bara låta män utnyttja den/mig, jag skulle inte må bra av det och jag skulle bara få uppmärksamhet för stunden och på helt fel sätt. 

Det jag kan sakna, pratade med en manlig vän om det igår, är den gamla goda tiden när man gick ut på dans och folk bjöd upp varandra. Då kunde man bjuda upp någon man hade ett gott öga till, nu står bara alla på dansgolvet och hoppar tillsammans, om man nu inte går på styrdans med PRO typ ;) 


 


Överhuvudtaget detta med förhållanden tycker jag har blivit mer komplicerat än när man var ung, i alla fall att träffa någon seriös. Här i Kalix tex så finns det absolut inga uteställen, det ena hotellet hade en jättefin pub i engelsk stil men när nya ägare tog vid sist så stängde de den :( Där var annars trevlig att gå ut, ta en glas och prata med folk. Man kan helt enkelt inte komma på att man bara ska gå ut och ta ett glas och surra längre, om det nu inte är sommar och stora hotellet har öppet sin terass men är det verkligen meningen att man bara ska få gå ut på sommaren? Och när det är Kalix Kalaset i 3-4 dagar. Och internet voj voj voj... Har testat olika dejting sidor, typ 80% är redan upptagna eller bara ute efter att berätta hur kåta de är... Och de som är seriösa bor på andra sidan vårt land. Nå, numera har jag ju inget som håller mig kvar här så jag är ju flyttbar OM rätt man skulle charma mig. Det är dock inte lätt kan jag lova, inte efter de män jag hittills haft förhållanden med, de har varit fyllda med lögner och den sista snyltade hejvilt. Det kan man i alla fall inte säga om min x make, han betalade det mesta men kunde dock inte hålla igen gylfen utan vädrade sitt vapen lite väl ofta ;) Så den man så kommer finna mig intressant kommer dessvärre att få jobba dubbelt så hårt än med en kvinna som aldrig blivit sårad för att visa sig värdig att komma in i mitt liv. 


Ja ja, just nu måste jag i alla fall koncentrera mig på mig själv och mitt mående. Ska i morgon till läkaren för mitt mående eftersom min arbetsförmedlare skulle vilja att jag kan bli sjukskriven då jag just nu inte ens skulle klara av att jobba 50%. Jag har ju fortfarande stora problem med sömnen och är alltid trött. Som när jag var på intervju på ett ställe här på orten och fick ta in mycket information, för det första blev det kaos i mitt huvud och när jag kom hem så sov jag i ca 3.5 timme för att jag var så trött mentalt. Jag får min djupa sömn först efter 5 på morgonen och sedan är det dags att stiga upp kl 7 för jag vill ju inte vända på dygnet om man skulle få ett jobb, vem jag nu vill inbilla att jag kan ta ett jobb just nu. Man blir bra skådespelare när man mår dåligt för utåt åt andra visar man det inte och de måste se en i ögonen för att se hur j-a dåligt man mår och för sig själv ljuger man. Hemma i min egen lilla bubbla går det rätt bra men direkt jag ska ut, om så bara med Wilma, så spänner jag mig direkt och kan knappt andas. Handla gör jag en gång i veckan, på en tid när det är minst folk och ändå får jag stresspåslag i kassan och när jag går ut ur butiken är jag genomsvettig och helt slut. När jag kommer hem får jag tvinga mig att sätta in varorna innan jag däckar på sängen framför min ac. Min räddare var dag, som jag tar efter frukosten, heter Celsius... Jag är ju ingen kaffeälskare så för att få energi tar jag en Celsius efter jag ätit frukost och då klarar jag att göra lite hemma men vid 12-13 tiden så är jag totalt slut igen och orkar inte mycket mer. Det är f-n inte roligt att må så här. Jag brukar säga att sorgen efter mina föräldrar är riktigt stor men sorgen efter mig själv är ännu större för jag känner inte mig själv längre. Detta är inte jag vad gäller mitt mående, jag är normalt översocial och älskar att vara i farten.


 


Om våren och sommaren finns det något jag gillar och det är min balkong, ser så fram emot att få njuta på den när solen och värmen kommer. Jag har redan nu börjat planera lite för blommor och beställt 2 sorters fröer, har aldrig satt fröer men så som prisutvecklingen är i vårt land tänkte jag försöka mig på att själv odla en favorit, silver njurvinda, och sedan djungelgurka som ser ut dels dekorativ och som tydligen ska vara god i sallad. Några plantor kommer jag dock att köpa och sedan ska jag även sätta popcorn så att jag får popcorngräs i ena hörnet av balkongen. Jag har aldrig testat det men tycker att det ser ut mycket fint. Balkongen blir ju som ett extrarum om sommaren så därför lägger jag ner lite extra krut på den när tiden kommer :) 


   


Nä, nu ska jag ta ett sista ryck medan jag har ork och portionera maten jag lagat på morgonen, ca 4 liter kyckling med currysås :) Och en karréstek, tror dessutom att jag ska koka lite broccoli och ta lite karré så får jag en bra lunch. Hoppas att ni alla mår bra och njuter av våren som verkar ha kommit till vårt avlånga land. 


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards