Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 april 2023

Så var fredagen här.... Och till salu :)

Av Malin - 21 april 2023 10:34

Veckorna passerar så jäkla snabbt och jag hinner inte riktigt med känns det som. Väntade igår samtal från läkaren som uteblev, återkommer hon inte idag så får jag väl höra av mig på måndag. Fick igår även meddelande från Försäkringskassan om att de fått in mina inkomstgrundande uppgifter MEN de har fortfarande inte tagit något beslut och jag har snart varit sjukskriven i 2 månader.... Förutom att man mår psykiskt dåligt så ska man gå omkring och oroa sig om man kommer att få några pengar överhuvudtaget, det är så jäkla sjukt. Undrar om de själv som jobbar på Försäkringskassan någonsin behöver vänta så här länge och om de någonsin får avslag på sin ansökan om sjukpenning, skulle nog inte tro det.


Har igår börjat ta mina antidepressiva tabletter, känner än ingen ångest men det kan ju komma. Fick ångestdämpande eftersom denna medicin kan ge det i början av behandlingen, rätt roligt med antidepressiva som ger ångest och oro ;) 


 


Idag skiner i alla fall solen och det var rätt varmt när jag var ut med Wilma, hade bara kortärmad men frös inte så värmer solen på kommer jag nog att sätta mig på balkongen ett tag innan jag ska dammsuga. Får ju Mari över i kväll på lite fika så då får det gärna vara nydammsuget, de har i alla fall igår sopat gården så det dras inte in lika mycket sand nu och det är ju toppen :) Visst har vi fortfarande rätt mycket snö men det går fort när väl solen värmer på.


Vet inte vad jag ska hitta på i helgen, verkar som vanligt bli en väldigt lugn en i hemmets lugna vrå vilket passar mig rätt bra :) Finns vällan alltid något att plocka med här hemma bara man har lust med det. 

Igår satte jag ut lite saker till försäljning, ett vintage Dior halsband 2500:-, mina Billi Bi sneakers 600:- och en Dolce Gabbana väska i skinn (oäkta) 400:-. Är det något som intresserar er så kan ni höra av er här för priser :)


       


Bra att börja röja lite i det man har, skulle verkligen behöva ta mig ner i källaren för där har jag ca 35-40 fyllda banankartonger. Mycket som kan kastas, tex kläder som jag inte använt på över 10 år eller i alla fall lämnas till någon klädinsamling. Sedan har jag prydnader och glas i gross och parti som skulle kunna säljas. Får bäl bli lite som mitt jobb när jag inte vet om jag får några pengar från Försäkringskassan ;) 


Säljer även en helt ny parfym från Boucheron, denheter Boucheron Fleurs EdP och är 100ml. Den har en orientalisk och blommig doft som öppnar upp med söta noter såsom päron, apelsin och citron. Dessa blandas med hjärtnoter av petalia, apelsinblomma och frangipani. Dessa landar i basen som består av vanilj och bensoin. Nypris 599:- (775:- vid köptillfälle), säljer den nu för 300:-.

 

   

 

Säljer 3 Thomas Sabo charms som jag bara använt ett fåtal gånger eftersom jag inte gillade att de hängde och slängde i armbandet :) Alla 3 som ett paket för 1100:-.

 

   

 

Vintage Ray Ban B&L USA BLUE MIRROR OVAL METAL, solglasögon John Lennon gold 60's i bra skick, inga repor eller skador. 500:-.

 

       

 

Vagabond Volt, stl 38, gummisula, klackhöjd längst bak 8 cm. Endast provade. 500:-.

 

     

 

Så, hoppas att någon nappar men jag betackar mig skambud ;) 

 

Från det ena till det andra :) Livet lunkar på känns det som, önskar bara att mina tankar skulle stillas lite så att hjärnan får vila lite under dygnets alla 24 timmar :) Finns så mycket jag drömmer om att göra men vet samtidigt att det oftast är sådant jag inte orkar med just nu. Nå, någon gång i framtiden SKA jag prova på att bo utomlands i några år. Jag gillar inte alls vintern numera, inte som när jag var ung, nu vill jag ha sommar året om då jag mår som bäst av värmen. Värme ja, nu ska jag ge Wilma lite mat och efter ska jag fälla ner solstolen och bara njuta av solens varma strålar ett tag, kan mitt bleka skinn behöva ;)

 

Hoppas att ni får en fortsatt fin fredag och helg givetvis :) Innan ska jag bara tipsa om den helt underbara engelska serien Benidorm som man på Youtube kan se gratis, nedan finns ett litet klipp :) Älskar den serien. Ha d gött.

 

Tjillevippen

 

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards