Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 7 maj 2023

Var helt ok....

Av Malin - 7 maj 2023 12:40

Vad var helt ok? Jo det ska jag tala om, hittade i fredags när jag var och handlade OLW´s Cheez Ballz med smak av cheddar och päron :) Var faktiskt en positiv överraskning, småsyrliga men ändå med ost fast liksom snällare i smaken, inte direkt något tryck i dem om man så säger :) Men goda. 


 


Vi har ju våra fredags eftermiddagar, jag och Mari, när vi åker och handlar :) I fredags var det inte mycket jag behövde, blev bra mycket mindre än vanligare så jag har färdiga portioner i frysen. Var också en sväng och hämtade min vinst i form av en SUP-bräda, tungt paet som fick mig att slita mig i ryggen när jag skulle ha in det i bilen ha ha ha... Men nu är den i alla fall hemma och tar plats :) Inget jag kommer att använda då jag har en bit till vatten, om man nu inte räknar med älven nedanför men där är botten blålera blääähhhh.... Verkar som att min frisör kommer att köpa den av mig och har hon ändrat sig åker den ut på annons. 


 


Förövrigt så har helgen varit väldigt lugn, har inte gjort många knop förutom det som man gör var dag...Ut med hunden, diska osv... Funderar på att i dag göra en gryta med vita bönor så kan hända att det blir gjort, blir det några portioner till i frysen och det är välkommet :) Annars när det är helg så planerar jag inte mycket, gör väl inte det annar heller men nu när jag är sjukskriven så försöker jag göra saker så som att dammsuga, vaska, tvätta osv på vardagar för att ha lite rutiner så att jag inte bara blir liggandes. Tycker i alla fall att jag har börjat få lite ordning vad gäller sömnen, inte varje natt, inte ens varannan men ibland i alla fall. Jag sitter inte och halvsover framför tv´n utan är jag trött så går jag ock lägger mig så det fungerar bättre men då kommer nästa sak, att sova hela natten för det gör jag inte utan jag är upp 3-4 ggr så jag får aldrig den där djupa sömnen. Får jag den djupa sömnen så drömmer jag helt sjuka drömmar. Nå, jag är i alla fall på rätt väg.... Tror jag :) 


Maten går också bra, jag tar min gourmet frukost mmmmm.... NOT!!!! För säger jag att yoghurt med bipollen är gott så ljuger jag ha ha ha... Men det är lätt att bara svälja och efter tar jag ett ägg med liiite kaviar för att få sältan. Sist visade vågen på -14 kg så jag känner mig nöjd över att ha hittat mitt sätt att gå ner, sakta dock men säkert, ingen hetsbantning utan ett sätt att äta som jag kan fortsätta med hela livet helt enkelt och inget tillfälligt där det oftast blir till jojo bantning :)


 


Det jag tycker är jobbigast med mitt mående är att jag flera gånger om dagen sitter och ifrågasätter min existens. Varför fortsätta kämpa när allt bara går emot när jag en dag ändå ska ligga under jord? Förhållanden med otrohet och lögner, inget jobb, ingen inkomst på 2 månader för att Försäkringskassan inte har tagit något beslut än. Jag jobbade häcken av mig för att göra ett bra jobb och vad ledde det till??? Hej då, vi har inte råd att anställa dig. Sökte jobb inom det jag kan på ett fik på lasarettet, har ju ändå jobbat på café och drivit en pizzeria och Sibylla... Vem fick jobbet??? En som städat. Jag duger inte som jag är helt enkelt när det kommer till jobb utan jag är förbrukad. Inte ens barn kunde jag få trots 3 provrörs befruktningar vilket ledde till att jag valde att skilja mig och låta honom bli lycklig med någon annan. Så som sagt, varför kämpa egentligen när det inte leder någonstans. Min mentala hälsa är käpprätt åt helvete, de antidepressiva börjar i alla fall hjälpa så kanske kan jag hitta glädjen snart igen. Visst skriver jag här om glada saker och det är väl för att jag någonstans försöker hålla skenet uppe och det är väl därför när man möter någon och de frågar hur man mår, jag svarar, och får svaret "men du som är så glad". Det är lätt att spela en roll men se mig i ögonen så ser ni hur jag egentligen mår just nu. 


Nå, skit samma... Det ska väl förhoppningsvis bli bättre en dag men just nu gör varje liten ansträngning mig väldigt trött, så fort jag gjort något så måste jag ligga ner och ta igen mig. Kanske att man skulle söka bidrag till en ny säng för den lär ju bli utnött ;) 

Nä, nu ska denna kärring ta sig i kragen och gå ut med Wilma så att hon får kissa av sig. Hoppas att ni alla mår bättre och att ni njuter av våren.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards