Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 maj 2023

En sten föll från mitt bröst

Av Malin - 17 maj 2023 08:50

Ja igår lättade verkligen en börda när FK hörde av sig och min sjukpenning är beviljad. När brevet kom på Kivra och jag försökte läsa så har jag ju lite svårt så jag fick ringa upp min kontakt och fråga vad själva "resultatet" är. Jag kan läsa, absolut, men min hjärna får inte liksom ihop allt till ett slutresultat och därför är det bättre när jag får prata med någon. Det låter säkert helt sjukt men så funkar den just nu, jag läser men sedan är det som att alla meningar blandas ihop till ett enda misch masch i min hjärna och jag fattar absolut ingenting. Nå, nu lättade i alla fall en börda för som jag har oroat mig för hur räkningarna ska betalas i slutet av denna månad då jag inte fått pengar sedan slutet av februari. Jag har bara haft tur som hade kvar efter det lilla jag ärvde efter pappa så att jag har kunnat betala fram till hit. Hmmmmm.... Den meningen har jag ju läst gång på gång men ni förstår nog vad jag menar :) Var tvungen att be min kontakt på FK om ursäkt för att jag bröt ihop när jag förstod resultatet av brevet men jag blev så lättad att jag bara började gråta, vilket jag i och försig gör varje dag.


På morgonen, igår, ringde även min läkare för att följa upp och se hur jag mår och hur medicineringen fungerar. Det känns verkligen bra att ha en så engagerad läkare som håller koll på mig och mitt mående. Så nu är det bokat in för nästa samtal i slutet av månaden. Jag känner mig i alla fall hoppfull eftersom jag har börjat få tankar om att jag faktiskt vill ut och träffa människor, vilka jag hittills i största mån försökt hålla mig undan från då jag mest svettas och skakar i kroppen när det är för många. Det är klart att ett tillfrisknande inte går över en natt och att jag kommer att ha mindre bra dagar, det förstår även jag men det går i alla fall sakta åt rätt håll. 


 


Idag är det grått och regnet liksom hänger i luften, har regnat sedan igår kväll och det är ju behövligt för allt som ska grönska. Märkte när jag var ut med Wilma och vi passerade samma träd som igår morse att redan idag var knopparna över dubbelt så stora så nog tar det fart när det regnar. Det är också en positiv sak, att jag faktiskt numera längtar efter våra små promenader vilket jag inte gjort på lääääänge, det har bara varit ett ont måste typ att gå ut på prommis. Kanske att den gamla Malin verkligen knackar på och vill komma ut.


Igår var det en stor händelse här i Kalix då Biograf Röda Kvarn stod som värd för filmen Fast X´s Sverigepremiär, jag var dock glad att jag inte gick för att se på alla bilar som ställdes ut för jag skulle ha fått snulle av alla människor. Såg nämligen klipp på Fejjan och då förstod jag att det där hade jag inte klarat av ha ha ha... Roligt i alla fall när det händer något och pengarna de drog in går ju till ett bra ändamål, Cancerfonden. Detta eftersom ägaren gick bort i just cancer för någon vecka sedan, han skulle nu fyllt 56 i maj och de har som mål att innan hans födelsedag ha fått ihop just 56 000:-. Är det fint väder senare, inte regnar i alla fall, så kanske jag kan tänka mig att gå ut och se cruisingen i kväll, älskar ju detta med bilar trots att jag inte själv har ens körkort. Får ju inte pga mitt dåliga vidvinkel seende men man kan uppskatta vackra bilar ändå ;)


 


Nå, det var lite nyheter från mig, tänk att än en gång var det faktiskt något positivt :)) Livet kanske blir ljusare trots allt ;) Nu ska jag ta mig lite frukost, sedan ska jag försöka få bort en fläck på en favorittröja, håller tummarna för den är helt underbar i fägen. Hoppas att även ni får en riktigt fin lillördag.


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards