Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 november 2023

Idag blir det mitt 601:a inlägg :)

Av Malin - 4 november 2023 09:54

Så egentligen skulle jag ju firat sist jag skrev tidigare i veckan :)) Såg det bara av en händelse när jag funderade på vad det var som jag nyss tänkte att jag skulle göra. Som vanligt sviktar mitt närminne och på någon sekund hade jag glömt vad det var som jag skulle göra... Ja ja, det blir bättre och bättre dag för dag la la la... Kanske att jag sov för mycket inatt, gick och la mig redan före 22.00 igår, vaknade vid 2.30 och kunde inte somna om så jag gick upp och såg lite tv, la mig efter ett tag, vaknade vid 5.30, gick ut med Wilma och lade mig sedan igen och vaknade just före 9. Bättre sömn än förra helgen i alla fall och så pass pigg att jag idag ska strosa iväg till RSMH på språk café. 

Annars så har jag inte mycket planer förutom att dammsuga idag då det åter svävar små blåa ylletussar på golvet :) Och sedan ska jag tillaga en stor gryta med korvsoppa, köpte spiralfalu i torsdags då jag tycker att det är bästa korven att tillaga mat av och använder den i stället för falukorv. Blir en korvsoppa jag brukar göra som innehåller korv, lök, morötter, paprika, chilisås, grädde, köttbuljong, tomatpuré och en massa kryddor plus vatten givetvis :)


Igår var jag till läkaren för förlängning av min sjukskrivning, helt ok om det inte varit för att mitt sköldkörtelvärde fortfarande är obefintligt men nu kom jag äntligen till en läkare som gör något åt det och inte som den förra som sa att den ser ut att återhämta sig, vad hon nu grundade det på då värdet legat på 0.01 de sista månaderna. Jag fick ta prover igen och han skickade en remiss till Medicin för ultraljud av sköldkörteln. Pratade om 2 olika sorters struma som det kan vara så nu är det bara att vänta och se vad resultatet blir. Fattar inte vad som håller på att hända med min kropp.... Jag känner mig kroppsligen friskare än på många år men då börjar det inre tjorva, först hjärtat med kalk i ena klaffen, där de då också såg något på aortan och jag ska in på datortomografi för och nu detta. Kanske lika bra att lägga mig under jord på en gång ;) Skojar bara, jag är INTE självmordsbenägen vilket en tidigare läkare fick för sig. Ja ja, det är bara att vänta och se och INTE sitta och googla på allt för då lär jag väl känna mig ännu sjukare ;) Börjar snart känna mig som en av inventarierna på hälsocentralen ha ha ha...


 


Jag har ju en del olika press on nails så då jag aldrig testat detta tidigare så provade jag ett par i veckan för att se hur det såg ut och faktiskt blev det het ok :) Eller, visst har jag testat det tidigare på typ 80-talet men då kallade vi det lösnaglar ;) Press on nails låter lite finare och mer lyxigt ;) De jag hade då var chockrosa och under kvällen tappade jag ena kommer jag ihåg :) Dessa som jag nu satte på följde det med dubbelhäftande tejp eller vad man ska kalla det, igår efter att ha haft dem ville jag testa hur lätt det var att ta av dem. Varmt vatten i handfatet, ner med händerna och efter ett tag kunde jag ta av dem och återanvända dem en annan gång. Superbra så nu kommer jag inte att använda nagellim, bättre detta om man bara vill ha dem för en kväll tex. 


   


Nu ska jag ta och piffa till mig i håret, om det är någon idé så som det blåser ute idag men jag kan ju göra ett försök i alla fall så att jag blir representativ när jag ska träffa folk på språk cafeét. Sedan ska Wilma få lite mat och kissa av sig innan jag går. Ska bli roligt att komma dit, hoppas att fler elever från SFI tiden kommer idag. 

Ha nu en riktigt fin helg och sköt om er.


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards