Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 6 november 2023

Inget är som väntans tider....

Av Malin - 6 november 2023 09:16

Nå, nu är det vällan inget jättespännande jag väntar på men pratade med röntgen precis för att höra om jag kan göra ultraljudet av sköldkörteln samma dag som jag ska dit för datortomografi av aortan men det var tydligen väldigt lång väntetid eftersom det är röntgenläkaren som gör den och han är inte här i Kalix alla dagar. Ja ja, bara att vänta då :) Jag har i alla fall bestämt mig för att försöka fortsätta vara glad över min "friska" kropp så som jag tycker att den är förutom allt tjorv invärtes. Inget blir bättre av att man oroar sig tänker jag.


 


Helgen var lugn, lördagen var jag på språk café i 2 timmar. Gick bra men det var någon gång när det blev för mycket med allt surrande och bredvid mig satt en liten flicka och spelade spel på mobilen så då började mina ben skaka och jag funderade på att gå undan ett tag. Men jag stannade kvar och försökte skaka av mig det hela. När jag kom hem fortsatte jag med korvsoppan som jag hade börjat med 1 timme innan jag skulle på språk cafeét, typiskt mig att börja med något när jag ska någonstans men det gick ju bra att fortsätta när jag kom hem. Efter att jag tog en portion till middag så lade jag mig att vila ett tag. 

På söndagen vaknade man till regn :( Skulle inte den lilla snön som kom ha fått stanna? Vem kan man reklamera vädret till? ;) Var ut med Wilma en snabbis just före 7 och sedan satte jag igång att göra chorizo soppa, hela 12 portioner blev det plus 9 portioner av korvsoppan jag gjorde dagen innan så nu finns det några portioner i frysen. Vid lunch tog jag och Wilma oss en prommis, varken hon eller jag uppskattade slasket och halkan så det blev ingen lång promenad. När vi kom hem vilade jag ett tag och sedan blev det några timmar med ridsport på tv:n. 

Kvällen avslutades med Vem bor här? Älskar detta programmet och det är så roligt att gissa vem som bor i de olika boendena, inte för att jag har rätt ofta men roligt är det i alla fall att se alla olika inredningsstilar.


   


Nu sitter jag och väntar på att Inger från Arbetsförmedlingen ska ringa för ett bedömningsmöte, hon skulle även förhoppningsvis få tag på rektorn där jag ska arbetsträna innan. Nå, ser att jag får vänta 30 min till då vi har bokat in telefontiden till kl 10.00 så då hinner jag ju faktiskt diska innan :) Efter ska jag riva 2 kg morötter och portionera för att frysa in och även göra en pizzasallad, bäst att passa på innan orken tryter ;)

Hoppas att ni får en fin start på denna nya vecka.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards