Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 april 2018

Gott och blandat....

Av Malin - 24 april 2018 18:28

Ja idag kommer det bli en blandad kompott av både tråkiga tankar, bra tankar, väder och vind typ :) Har precis varit ut med Wilma på en liten kiss och det gick fort, det regnar ju så då vill hon hellst ligga på soffan i sin filt och snarka. Precis som matte ha ha ha.... Har själv sovit 2 timmar efter lunchen då jag har varit riktigt trött idag, varför vet jag inte men jag hade en rätt hektisk natt med mycket drömmar. Innan jag somnade igår så bestämde jag mig i alla fall för att först och främst för att det s.k förhållandet med Morten är över. Jag har gett honom 3 chanser men när han nu åter inte hört av sig sedan i fredags, ja då har jag fått nog. Jag är värd att bli bättre behandlad. Förra veckan bytte han hoj och skulle på någon klubb, sedan dess poff... Detta med lojalitet och respekt verkar bara ska finnas åt ett håll i hans värld och då kan han hitta sig någon bimbo/västluder som går med på allt bara för att få vara i den världen.


  



Nej nu ska Malin se fram emot sommaren, jag vill åter skratta, jag vill njuta av livet, träffa vänner, jag vill gå på nöjen, tutbingo, jag vill helt enkelt fylla livet med speciella tillfällen och skapa nya glada minnen. Jag blir ju 50 i höst, jag ska älska mig själv och detta med kärlek för en man får komma när det kommer och då ska det vara någon som verkligen älskar, respekterar och är mig trogen. Inte någon där man är ett andra val i vissa perioder, jag vill inte sätta mitt liv på paus för att någon annan ska leva sitt liv. Nej, nu kommer sommaren, nu ska vi se till att njuta.


 


Och sommaren ja... Balkonghäng.... I år vill jag få det extra mysigt på balkongen och som jag skrev i förra inlägget har jag ju en förkärlek till denna färgglada underbara bohostil. Har sökt lite runt och kommit på att i alla fall köpa terracottakrukor som jag ska måla i olika glada färger så att det blir lite liv på balkongen. Kommer inte bli alltför många blommor men en del krukor i alla fall, sedan ska jag se om jag hittar något insynsskydd att sätta upp mot grannen och sedan dekorera med lite glada pinaler :) Färg gör ju att man mår bättre så då hittade jag även en bra idé på innekrukor med kaktusar som jag tyckte var superhäftigt, guldiga krukor med kaktusar och sedan förgglatt grus så detta ska jag anamma till hösten tänkte jag :) 


   


Och på tal om färg, på lördag ska jag ju till frissan för att få klippt och färgat håret, där vill jag också ha lite färg eftersom jag använder mycket svarta kläder. Jag fullkomligt älskade en mörkare ton jag hittade men den får nog vänta till hösten eftersom vi går soligt väder till mötes men... Då hittade jag en underbar förgning i rosa/cerica toner som jag blev sugen på eller något med rosa och lila färger.... Jag är villrådig... Kanske lika bra att ge henne fria händer och bara säga att så länge det är färgglatt :) Vet ju att jag kan lita på henne för jag har aldrig gått därifrån missnöjd :) Förutom när jag tyckt att de inte klippt kort nog på vissa ställen ha ha ha... Det slutade med att det togs med klippmaskin kortkort och då var jag nöjd ha ha ha... Ja ja, blir spännande att se vad blir i slutändan.


   


Efter all glädje och färg så tror jag faktiskt att jag lägger det tråkiga på hyllan för denna gången, det var inget allvarligt utan bara en reflektion på Djursjukhuset på TV :) Så jag tror att jag låter detta inlägg avslutas glatt och färggrannt i detta regnväder. Mycket trevligare så.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagkväll


Tjillevippen


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards