Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 april 2018

Det man inte har i huvudet....

Av Malin - 29 april 2018 16:30

Ja det man inte har i huvudet, det får man ha i benen brukar man väl säga... I mitt fall fick jag bara skjuta fram det jag skulle göra i några timmar. Hade nämligen bokat tvättstuga till kl 11 idag... Trodde jag... När jag kom ner hade jag bokat till 27:e maj suck... Givetvis var enda tiden då kl 19 i kväll så bara att gilla läget men nu har jag kanske lärt mig att dubbelkolla när jag bokar. Nå, nu kommer jag bara tvätta och sedan hänga på tork i badrummet så till i morgon har det ju torkat. Förövrigt har jag väl inte gjort många knop i helgen, har fortsatt att vara så jäkligt trött och sovit mycket men i morse tog jag en tidig prommis med Wilma kl 6, låg i sängen och kunde inte sova så då fick det i stället bli en prommis och frukost innan jag somnade om 1 tim. Rätt skönt att kunna göra så ibland i stället för att skutta upp och sätta igång dagen på stört. I morgon är det ju "klämdag" men vad jag förstod av pratet i bakgrunden så ska vår kurs pågå som vanligt i morgon medan 1 maj är röd dag. Blir en kort vecka på kursen då eftersom jag på onsdag ska träffa engelska läraren och på torsdagen till kuratorn så då slutar jag lite tidigare. Känns som att det kan bli en bra vecka :)


Igår var jag ju till frissan :) Sara och Sanna varvade, Sanna tog hand om färgningen och Sara om klipp eller ska jag kalla det naggning för tydligen var inte mina toppar alls slitna fast jag toppade dem i januari senast :) Blev ingen färgbomb utan jag gick tillbaka till att vara blond och det känns bra inför sommaren faktiskt så får jag ta detta med färgglatt till hösten i stället då man kan behöva lysa upp tillvaron :)


 


Inte mycket money till onödiga saker denna månaden heller men sommaren kommer och jag vill ha något fint runt vristen så har i alla fall beställt mig en fotlänk i somrig stil med snäckor :) Försöker hitta rätt armband men vet inte om jag i stället ska beställa snäckor och fixa till ett själv så det blir som jag vill ha det. Skulle gärna kombinera knäckflakes med snäckor och kanske några turkosa pärlor hmmmm.... Nå får fundera för det får bli nästa månad.


 

Detta lär sitta på hela sommaren lång :)


Från det ena till något helt annat :) Ja ja, ni som råkat kika in flera gånger vet ju hur tvära kast jag kan ta när jag skriver och jag hoppas att alla hänger med på något sätt ha ha ha.... Översättningar på tex Fejjan... Min brorsons fästmö är hemma och hälsar på i Thailand och lägger ju då givetvis in en massa foton men då med texten på thai. Jag brukar då klicka på översättknappen men jag betvivlar starkt att jag får rätt översat ha ha ha... Som denna text nedan, jag tvivlar på att hon tillagat sin farbror ha ha ha.... 


 


På tal om att tillaga så när lönen har kommit så är det ju min tur att som vanligt fundera på storkok att portionera och frysa in. Har köpt ett kilo köttfärs som jag någon dag ska ta och göra biffar av, sedan skulle jag köpa färskt bogfläsk till en currygryta som min mamma brukar göra men varför säljs det i så små bitar som 300 g.... Jag skulle göra en dubbel sats och behöver då 800 g, ja ja får kila in på Coop i morgon och se om de kanske har, annars då får jag vällan helt enkelt köpa 3 förpackningar. Brukar köpa det som är färdigskivat då man ändå ska skära det i strimlor innan tillagning. Denna currygryta är sjuuuuuukt god så därför ska jag dela med mig av receptet som min mamma använde. Vi brukade äta den med ris men då jag slutat med ris så äter jag med broccoli, annars kan man säkert ta blomkålsris tex :) Hoppas att ni testar receptet om ni gillar curry, jag själv sätter dock i lite extra curry.


 


Nu ska jag ta och gå ut på toaletten med Wilma innan det är dags för middag, blir ugnsstekt karré med broccoli, låter nog fjuttigt men är gott och man blir mätt, huvudsaken det. Har ju inte orkat hålla min kost lika hårt när jag mått dåligt igen men nu är det dags att ta tag i det igen och fortsätta ner på vågen ;)

Hoppas nu att ni alla får en riktigt fin Valborg och grillar korv och myser men snälla.... Skippa smällare och fyrverkerier, tänk på alla våra fyrbenta vänner (både tama och vilda) och även människor som faktiskt är rädda.


Tjillevippen


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards