Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 12 september 2018

Får ingen ordning på tankarna

Av Malin - 12 september 2018 18:24

Ingen ordning på tankarna ja, och det lär ju visa sig i mina hopp i ämnen när jag skriver ;) ha ha ha...

Så var det onsdag igen, veckorna verkligen springer iväg och ändå känns det inte som att jag får något gjort hemma. Kan ju vara för att jag tar lite i taget så när man är klar är det bara att börja om igen, känns i alla fall som att jag aldrig har så städat i hela lägenheten som jag vill ha. Stunden när jag känner som mest för att städa är när jag har lagt mig på kvällen, tänker då att det är för sent men i morgon då... Då ska jag börja direkt på morgonen... Vad händer då nästa dag... Absolut ingenting :( Jag känner även att jag åter igen inte har riktigt någon ordning på tankarna igen och det ställer till det lite när jag ska göra något.
Ja ja, jag har i alla fall fått bakat en sats biskvier och en sats mazariner till jag fyller år och tänkte även baka apelsinbiskvier. Tårta är ju sedan givet men det går snabbt att göra och kakor kommer jag att köpa då jag inte orkar baka dem, finns så mycket goda på affären i stället och de måste ju också få tjäna lite pengar ;)


 


Tror att det är från bakandet som jag fått lite sämre i vänster axel, arm och nacken... Innan mitt knä gav vika så hade jag ju redan diskbråck i halsryggen plus att jag tidigare hade spräckt axeln. Nu har jag riktigt ont, det liksom knäpper i axeln i vissa rörelser och handen domnar ofta bort så jag tror att någon nerv kommit i kläm. Vet liksom inte om man ska ringa HC eller om jag bara ska härda ut och hoppas att det rätar sig. Känns som att jag sprungit på HC så mycket att jag inte vill bli tagen för någon slags hypokondriker. Hur skulle ni göra? Jag står ut och smörjer med Voltaren mot natten, det hjälper inte mycket men lite i alla fall mot smärtan. Ja ja, någon gång ska det väl bli bättre, hoppas i alla fall ha fått lite bättre tills vi ska till Luleå nästa helg jag och Mari. 


Annars så är det rätt lugnt hos mig, dagarna ser likadana ut och jag kan väl säga att det inte är ett direkt spännande liv ha ha ha ;) Nu ska jag se Halv Åtta och se om jag får några matlagningstips.

Hoppas att ni alla får en fortsatt fin kväll och får ha hälsan.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards