Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 1 februari 2018

Av Malin - 1 februari 2018 23:14

Så var det 1 februari vilken snart redan varit och farit, tycker att veckorna bara springer iväg och just nu får de gärna göra det så att man får sitt aktivitetsbidrag... Pga FK:s ändringar med brytdatum så fick jag bara pengar för den 19-31 december woooo hooooo... Tur att jag har mycket mat portionerat i frysen men visst, det blir knapert och jag är garanterat inte den enda plus att det finns en massa människor som inte alls fått sitt aktivitetsbidrag då FK inte gått ut med information annat än på hemsidan. Tur att jag fick reda på ändringarna på kursen så att jag hann skicka in i tid. Hade bokat tid för klippning men den fick jag ringa och ändra till en "quick fix" där de bara rakar min side cut vilket bara kostar 80:-... Men... Jag har världens bästa frissa som sa överraskade mig med att bjuda på en toppning då jag är trogen stamkund hos dem    Det var verkligen guld värt så nu känner jag mig som ny i håret igen.  

 

Min ändrade kost går fin fint och det är ju dels därför som jag har en del färdiga portioner i frysen så att det bara är att ta fram och värma, nu när ekonomin är trängd så får det lov att bli en del ärtsoppa utan fläsk i då 3 liter bara blir att kosta just under 15 kronor :) Jag har dock inget problem med att äta begränsad typ av mat då jag numera bara försöker att se maten som typ bensin för kroppen, visst ska det även smaka gott men jag behöver inte stå och laga olika rätter varje dag som många gör. Dels är det inte roligt att göra det åt sig själv vareviga dag och dels drar det iväg i kostnad så storkok är det som gäller för mig. Och har de billig grillad kyckling tex så köper jag några, tar bort skinnet, rensar och fryser in i portioner så har jag till sallad :) Man blir bra på att trolla med liten peng ha ha ha... Till frukost äter jag en halv skål med yoghurt & lite osötad müsli och ett kokt ägg, äpple eller 2 finn crisp med tonfisk. Efter att alla år ha kämpat med vikten så är det roligt att se att det gör nytta med så enkla medel, går sakta men säkert och bättre så. 

 

   

 

Idag har jag åter haft en dejt med min kurator på hälsocentralen, det är alltid jobbigt och suger energi något enormt och speciellt då jag redan var trött efter en rätt sömnlös natt pga att jag hade på mig en dygnsmätare som tog blodtrycket med jämna mellanrum. Kl 5.15 tog jag av den och tänkte att jag måste ju få sova en timme i alla fall men inte kunde jag somana om inte då i eftermiddag har jag sovit nästan 4 timmar. Tur jag är ledig i morgon då det nu är risk för att jag inte kommer kunna somna på någon timme och klockan är ju redan 23.33 Nåja, vad gör det om tusen år, man ska väl härdas eller... Bilden nedan passar så bra in på mig för om folk skulle veta hur mycket som rör sig i min skalle och mycket till ordning på tankarna är det rakt inte.

 

 

 

I morgon ska jag försöka ta mig till en pensionerad skomakare som vi har här men som brukar hjälpa mig, sist var det ett par Sendra boots där jag skulle smalna av skaften högst upp. En skoaffär skulle ha 500:- för att skicka till sin skomakare och denna underbara man tog bara 50:-. Nu har jag ett par helt nya Bunker som jag köpte för typ 3 år sedan, de är trånga just där plösen börjar så jag tänkte låta honom lästa dem lite så att jag äntligen kan börja använda dem. Har försökt sälja dem men ingen vill betala det priset och jag har ju inte liksom tänkt ge bort ett par skor för 1300:- så nu får det bli lästmaskinen för dem. Tänkte att jag måste ha några andra skor än träningsskorna som jag typ lever i var dag, tänkte även börja använda bootsen oftare och inte bara på krogen för då får jag ju typ aldrig använda dem ha ha ha... 

 

   

 


Nu ska jag ta och gå ut med lilla damen så att hon får kissa av sig för natten men innan så vill jag höra om någon av er som läser vet var jag kan handla enbart denna typ av snäckor på bilden nedan, tänkte nämligen fixa lite armband och fotlänk till sommaren åt mig :) Tack på förhand.

 

Önskar er alla en god natt från ett kallt och friskt norrland.

 

Tjillevippen

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards