Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 mars 2018

Av Malin - 4 mars 2018 19:14

Jisses vad veckorna går fort och speciellt helgerna, var tar tiden vägen??? Denna helgen har jag verkligen inte gjort mycket, har inte varit helt kry... Ont i halsen, hostat om nätterna, snorat och haft lite feber men det vill liksom inte bryta ut ordentligt och jag hatar att gå och vara så här småhängig, ni vet kroppen orkar ingenting men samtidigt så är man inte dålig nog för att ligga hemma. Ja ja, det ska nog bli bra, får ta en treogrogg innan sängen i kväll och hoppas att jag sover bort det. Har surrat med Morten en hel del då jag mest legat och han har ju gjort detsamma eftersom han är lika klantig som vanligt... Fredagkväll skulle han ta ett glas med vatten och svamlade givetvis till det, slog sönder det och skar sig på ovansidan av handen så han tillbringade natten på akuten där de fick sy det hela. 

Jag skojade i förra veckan och sa att nu när jag fått högkostnadskortet och har gratis vård fram till januari nästa år så gör det inget om jag bryter benet ha ha ha... Men jag tycker att min otur med kroppsskador har lagt sig och det är jag glad över. Hämtade ut mina 2 blodtrycksmediciner i fredags och nog får vi vara glada att vi får billig medicin i vårt land, 55:- för båda och nu har jag så det räcker i 6 månader. 


Ohhhhh jag måste få visa min otroligt fina orkidé som jag köpte igår, fick nämligen ett presentkort när jag fyllde år i september och igår när jag kände mig lite hängig så ville jag ha något som lös upp tillvaron så det fick bli en orkidé till köket. Så otroligt fin rosa färg, den är dock inte naturlig utan förjad men vad gör det, den är ändå vacker.


 


Ja ja, från det ena till det andra... Inlägg på fejjan. Jag skrev bara ett kort inlägg om att jag insett hur duktiga politiker många av mina vänner är med alla manipulerade bilder med fejkade texter på politiker. Att jag tycker att de i stället skulle gå ut i verkliga livet och engagera sig då de är mer kompetenta än sittande och tidigare regering. Då fick jag ett svar av en vän om att det var tråkigt att jag var så arg eftersom hon har en helt annan bild av mig... Hmmmm..... Arg när jag har en åsikt eller tycker till? Jag skrev inte argt på något sätt och jag vet inte men nog tycker jag väl att jag också har rätt till en åsikt eller... Det är felet med vårt samhälle, direkt som man har en åsikt så är det någon som ska trycka ner en. Jag betackar mig allt sådant eftersom jag redan hatar mig själv, trycker ner mig själv och gömmer mig med bravur så jag behöver ingen annan som gör det. Inte konstigt att man blir depressiv så som världen har blivit. Jag tror ärligt att det är internet, facebook, instagram osv som ställer till det en hel del för man får orealistiska krav på sig själv. Man ska vara fotomodell, bo i herrgård vid 20, resa jorden runt och shoppa som en galning. Ska vi verkligen värdera våra liv baserat på vad vi handlar och har, inte på familj, de små sakerna och kärlek? Jag har därför dragit mig lite undan fejjan då det blivit ett sjukt klimat där inne men även på andra sidor. 

Så arg... Nej, jag är inte arg men precis som alla andra har jag åsikter men jag sitter inte och manipulerar texter och förvränger bilder för att visa något som inte är sant.


Nej, nu ska denna bitterfitta gå ut med Wilma så att hon får slå en drill innan jag ska se Mästarnas Mästare och sedan avsluta kvällen med James Bond innan sängen kallar. 


Hoppas att ni alla haft en helt underbar helg, tankat på energi inför kommande vecka och får en fortsatt fin söndag.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards