Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 oktober 2019

Av Malin - 14 oktober 2019 15:39

Måste verkligen försöka ta tag i mina sovrutiner för de är helt uppåt väggarna igen, antingen somnar jag på  eftermiddagen och kan kan senare inte sova utan sitter och ser TV till 4-tiden eller så lägger jag mig mellan 00.00-01.00 Det är för lite sömn och det känns dessvärre på jobbet. Nu är klockan inte ens 16 och det enda jag skulle vilja är att dra täcket över mig och sova någon timme men det är ju en sketadålig idé så bara att försöka hålla mig vaken och i stället lägga mig i tid. 


 


I helgen har jag mest chillat, nå i ärlighetens namn så städade jag lite i alla fall och igår så tog jag hand om ett lass morötter och äpplen som min pappa hämtade åt mig från sin kolonilott. Skalade och skivade morötterna så att jag har till soppor och äpplena skivade jag, vände i lite socker och frös också in, har jag klara skivor när jag känner för att tex göra en äppelkaka :)


 


På lördagen bjöd jag in Mari på middag, blev etli kuru fasulye och till efterrätt kokosflarn med nutella mellan och lite kolasnittar. Korkade upp ett vin åt Mari som jag köpt för x antal år sedan och det var inte alls dumt sa hon, själv dricker jag ju inte vin men jag köpte det bara för att flaskan var så snygg ;)


 


Vi försöker ju att göra lite skoj och nu har vi bokat in något att längta efter hela vintern ha ha ha... Vi har nämligen bokat rum inkl. 3-rätters middag på Pite Havsbad i maj då det är dansgala. Vi är ju inte några stordansare men man kan ju bara inte missa det då det är Vikingarna och Lasse Stefanz som spelar. Jisses, håller vi på att bli gamla eller?


 


Åhhh jag måste bara visa lyktan jag idag köpte på Buketten här i Kalix, blev förälskad i den när Christer visade bild på nyheter i butiken. Normalpris var hela 899:- men med medlemsrabatt och ett presentkort på 150:- så kostade den mig bara 299:- så jag känner mig väldigt nöjd med detta inköp och där kommer ett ljus att brinna var kväll under den mörkaste tiden. 


 


Men jisses vad trött jag är här jag sitter och skriver, må nog ta mig upp och diska lite så att jag håller mig vaken för jag får verkligen inte sova redan. Jag måste komma in i gängorna igen vad gäller min sömn.

Hoppas att ni har en fin start på veckan och får hålla er friska i dessa förkylningstider.


Tjillevippen



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards