Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 30 oktober 2019

Av Malin - 30 oktober 2019 09:55

Det sas alltid på morgonmötena när det var onsdag på Talllink Silja :) Då visste man att nu är vi halvvägs genom veckan och allt kändes genast lite lättare :) Eller lättare, jag trivdes så med att sälja kryssningar så det kändes aldrig jobbigt.

Så idag är det också keskiviikko och här sitter jag vakt på nationellt prov som började kl 8.30 Och jag kan säga att här har vi en som var/är trött i luvan efter att bara ha sovit ca 1 tim natten som var. Låg och tvillade och vände mig, drog djupa andetag och höll på att bli galen. Var sjukt trött men astman gjorde att jag hade så tungt att andas. Många tror att astman är bättre på vinterhalvåret men icke, jag mådde som bäst när vi var på semester i Egypten så ökenklimat passar mig som handen i handsken :) 


 

Innan eleverna kommit :)


På tal om ökenklimat så får jag varje kväll nu uppdateringar på mailen från min svägerska, de bilar ner till sin lgh i Carboneras/Spanien och kommer att bli där till i slutet av maj. Jag skulle också vilja fly Sveriges höstrusk och vinter till varmare klimat. När jag var ung så fullkomligt älskade jag vintern eftersom jag åkte skridskor, slalom, gick på bandy osv... Men nu? Näääää, gömmer mig hellst under en filt med en massa värmeljus, mycket mysigare det.

Dessutom så är jag sjukt rädd för att halka, då jag har artros så kan jag inte stå på knäna och det är därför svårt att ta sig upp. Var ju så duktig att jag köpte icebugs för några år sedan och vad gjorde jag då... Ja inte halkade jag men jag hade knytt dåligt så skosnörena på ena skon hakade fast i den andra, det blev tvärnit och jag for i marken och spräckte axeln. Bra jobbat Malin. Nä, värme året om, det skulle vara min önskan.


 

Från gårdagens rapport, fotot taget från deras rum i Saugnacq et Muret.


By the way, tunikan som jag delade mid mig av i ett tidigare inlägg kom förra veckan och den var superfin på :) Jag var orolig då den var skuren under bysten och jag har i-kupa men den satt superfint så jag är jättenöjd. Kommer jag att vara snygg när vi ska på våra äventyr, jag och Mari :) Det enda som fattades var halsband men det har jag nu fixat igår, för hela 50:- så nu blir jag skinnad ;) Får väl leva på nudlar eller vatten och bröd resten av månaden ;) Köpte även en fake töjning då jag tycker att de är superfina men anser mig vara för gammal för att börja med att töja mina öron ;) Eller gammal... Vem är gammal??? Inte jag ;) Man är inte äldre än man gör sig har jag hört.


   


Nu måste jag fråga om någon vet om man här i Sverige kan köpa Pinar Labne... Fullkomligt älskar att bre denna på morgonsmörgåsen när vi är på semester i Turkiet men har helt glömt bort att köpa med mig hem :( Jag har sökt och sökt men har någon kanske tips på var här i Sverige man kan hitta den. Tacksam för hjälp.


  

Nu ska jag fortsätta göra lite nytta, håller på att sammanställa lite olika länkar som kan hjälpa eleverna :) Hoppas att ni alla får ha en fortsatt fin vecka och håller er friska.


Tjillevippen

   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards