Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 8 november 2020

Tur att man inte får corona i alla fall

Av Malin - 8 november 2020 18:05

Vet inte om det är en vanlig förkylning eller åter förkylningsastma men nu har jag haft feber sedan fredag morgon, var i alla fall då på jobbet eftersom jag bara på morgonen skulle sitta vakt när en elev gjorde nationellt prov så avståndet fanns och det med råge, flera meter :) När jag kom hem kände jag mig bättre, den rossliga rösten och febern kändes som bortblåst men på kvällen kom den tillbaka och då började jag även hosta lite och nysa. Så denna helgen har jag bara legat och febern håller sig kvar än, värst är på morgonarna och kvällarna, lite snorig och lite hostig. Nå bara att sjukskriva mig i morgon och fortsätta ligga, har inte ens orkat se mycket på TV och när jag väl gjort det så har jag somnat ifrån programmet jag dett, förutom Så Mycket Bättre i går för det var verkligen ett bra avsnitt. 

Idag har jag mest legat men har just tvingat mig att diska bort det som väntade på att bli rent så för att hålla mig vaken ett tag så tänkte jag att jag kan skriva av mig här lite grann :) 


Tur när jag mår så här att jag i alla fall har sällskap av Wilma, hon kommer då och då in i sovrummet och checkar till mig :) Min gamla far har varit så snäll och åkt ut med henne i skogen en gång om dagen så att hon har fått springa av sig, men man ser att även min lilltjej med sina 11 år börjar att mer och mer uppskatta att ligga och sova. 

När jag jobbar så är hon hos "morfar" och han ger även henne mat, i torsdags hade tydligen fodret tagit slut så jag frågade vad hon hade fått för mat... 2 parisare och efter fick hon hallonkräm med mjölk och det tyckte hon om sa han ha ha ha... Jisses vilken tur att jag har en hund med bra mage när mprfar skämmer bort henne och tur att hon inte får sådant varje dag :) Jag väntade mig att hon skulle bli dålig i magen men icke.

Nedan några foton av henne, från hon var valp till idag :)


     


Förra helgen så fick vi äntligen satt ljung och lite ris på mammas grav, det är alltid denna tid man börjar minnas henne mer eftersom hon gick bort 3 december. På Fejjan påminns man också när minnena kommer upp.

Saknar henne något enormt och jag fasar för den dagen när även pappa lämnar oss. Risken är stor, även om jag kommer att motarbeta det, att  jag åter kommer in i en depression då igen. Speciellt om jag kommer att vara ensam med mina tankar, då kommer det att barka åt h-ete. Men  nu ska jag försöka att inte tänka så långt fram för än så  länge så finns han ju faktiskt här hos oss och i helgen har han firats av mina två äldsta bröder. Den ena igår och den andra idag, allt för att det inte ska bli för mycket folk samtidigt som de försöker hålla avståndet,


 


Idag har jag och C fått kontakt igen men bara som vänner, det kommer aldrig kunna bli något mer eftersom vi ser på två helt skilda sätt hur ett förhållande ska vara. Jag är dock glad för jag ville ju ha kvar honom som vän eftersom vi ändå har trevligt när vi ses och har samma smak och tycke i mycket och lika sjuk humor. Jag hoppas verkligen att det kommer att fungera. Det gav mig i alla fall ett lugn nu och jag hoppas kunna gå vidare när vi fått utrett allt som hänt när vi ses. Ska ta och bjuda honom på middag någon dag då han ändå jobbar här på orten. 


Har idag suttit och sett lite i kataloger, eller legat och sett på internet :) Jag tycker att det är så otroligt svårt med toppar, jag vill inte ha vanliga slätstrukna eller toppar som ser ut som ett klotterplank. Det ska vara det lilla extra utan att för den delen bli för mycket och när man är rundare och med stor byst så vill jag ha liiite urringat då det gör att man ser ut lite smalar i ansiktet. Jag har ju de sista åren i regel haft svart och bara lite färg på träningsskorna. Träningsskor ja, köpte ju i våras ett par snygga ankelboots med väldigt skön läst men har ännu inte förjat använda dem, kanske att det är på tiden nu. Och även en sjal som jag köpte av en elev som börjat sälja afrikanska saker på internet. Alla har ju sett mig i mina träningsskor så de lär väl få en chock om jag kommer med lite klack :) Samtidigt så funderar jag hur knäna kommer att reagera men försöker jag inte så vet jag ju inte heller. Bara att ta tjuren vid hornen och börja att använda dem och sjalen :) Det är den lite puderrosa på fotot som är min, den andra gav jag åt min väninna Mari.


   


Nä, nu måste jag i alla fall få i mig en macka då jag ska ta medicinen. Har  ju även lite tjall med magen sedan igår, varje gång jag äter så blir den öm :(  Dessutom så är jag inte vidare hungrig men får tvinga i mig något eftersom man må ta medicinen med mat.

Ja ja, det var i alla fall lite uppdatering från mig, inte mycket av värde men men... Mitt liv är inte heller så vidare intressant just nu om jag ska vara ärlig ;)

Sist av allt vill jag dela den otroligt bra tolkningen Lisa Nilsson gjorde i Så Mycket Bättre, Lycklig, njut :)

 

Tjillevippen

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards