Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2021

Jisses vilken natt...

Av Malin - 10 oktober 2021 14:45

Ja då var söndagen åter här och jag skulle gärna haft söndag i morgon i stället då jag haft en hemsk natt fylld av värk, alldeles för varmt och drömmar när jag väl somnat ett tag. Drömde dels om Jocke & Jonna, Jocke hade samma frisyr som Leningrad Cowboys men i färgerna babyblått och babyrosa. Ja ja. jag undrar verkligen hur min hjärna mår :) 

Tidigare i veckan har jag också haft ordentliga sömnproblem, från tisdag morgon till torsdag morgon sov jag just under 5 timmar totalt så jag kände mig bra mör på jobbet vill jag lova. När jag inte får sova nog så kommer värken och inne i kroppen typ skakar jag, tex när jag står upp känns det som att benen ska ge vika vilken sekund som hellst. Jag är sååååå glad sådana gånger att Celsius finns, det blir min räddning då jag inte dricker kaffe som andra, då klarar jag i alla fall dagen på jobbet för att vara hemma är inget alternativ. Trötthet är ju ingen sjukdom utan ett tillstånd ;) Nå, nu får jag försöka hålla mig vaken till det är sängdags så att jag sover på natten och inte på eftermiddag/kvällen.


   


I torsdags så kom C efter jobbet, var så otroligt roligt att få sitta och surra så vi kom inte i säng förrän efter 3 och då somnade vi ju inte heller direkt utan låg och surrade. 6.15 väckte jag honom så han fick gasa hem och få barnen till skolan, stackarn fick bara någon timme sömn han med innan han sedan skulle tillbaka till jobbet. Förra veckan skickade han sms om att han hade köpt en present, inget dyrt men något roligt. Sa att det inte är vad det kostar utan tanken som räknas och han hade verkligen tänkt till och jag fick skratta men samtidigt blev jag rörd. Det är första gången i mitt 53-åriga liv som en man har köpt underkläder åt mig, jag själv har inte vågat köpa stringtrosor på över 10 år då jag inte tycker att min stora röv passar i dem men han har en helt annan åsikt. Han kan verkligen konsten att få mig att känna mig attraktiv genom att gilla en del av mig som jag själv inte alls gillar.


 

 


Så vad har jag annars gjort i helgen, ja idag är det självklart inte mycket, vart ut med Wilma, handlat, diskat typ och utfodrat både mig och Wilma. Igår däremot hade jag lite mer sprutt, då fick jag ugnsstekt filé och karré. Sedan skulle jag göra filodegsrullar, dessa skulle jag fylla med en stuvning på champinjoner, rökt skinka och vitlök eller skulle, jag gjorde det men… Resultatet blev inte som väntat, stuvningen gjorde så att filodegen sprack och lite stuvning läckte ut. Nå, det gick att äta ändå men man fick ta lite stuvning på sidan. Blev i alla fall gott men nästa gång blir det bara ugnsstekt lax eller kyckling som fyllning och med en fetaostkräm att dippa i. Många är det nog som tror att jag fått snölle som står och lagar mat i gross och parti varje helg men dels så tycker jag det är skönt att ha färdiga portioner i frysen och sedan så vill jag även laga allt från grunden pga min diabetes.


 


I torsdags när jag var som tröttast så hade jag sådan tur, men pappa otur, då han glömt att avbeställa lunchen från Folkhögskolan. Så jag behövde inte alls ställa mig och laga mat utan bara värma nikkaluoktasoppan i mikrougnen och  till efterrätt var det med en knäckig äppelkaka med vaniljsås (kräm). Soppan var grymt god faktiskt, har nämligen aldrig ätit den tidigare men den knäckiga äppelkakan var inte alls så god som den lät.


 


På fredagen hade jag som vanligt de elever som vill studera extra från alla klasser, kom i alla fall några stycken så jag slapp sitta ensam i klassrummet :) Och en bit in så kom en elev som nu är klar med SFI och ska studera vidare för att hämta sina betyg, blev så förvånad när han drog upp en chokladask & ett tackkort och gav mig. Det värmde i hjärtat måste jag säga. Det är nackdelen när eleverna går vidare, att man kommer att sakna dem men samtidigt så är man ju så glad att det går bra för dem. Blandade känslor.


 


På fredag hade jag även tid hos diabetssköterskan så eleverna fick sluta 1 tim tidigare, vilket de säkert inte hade något emot ha ha ha... Kände mig bra dum när jag kom in på hälsocentralen för att anmäla mig och kom ihåg att jag inte hade med mig munskydd, man känner sig nästan kriminell numer om man inte har på sig det när man besöker vården. När jag sedan satt i väntrummet så fick jag en hostattack pga astman, med koftan för munnen siktade jag toaletten dit jag sprang för att dricka vatten och inhalera, tur som var så var jag den enda i just det väntrummet. Besöket gick finfint, jag som trodde att långtidssockret skulle vara sämre då jag misskött mig en del de sista månaderna blev förvånad när det i stället var bättre än sist och snart nere på samma nivå som en icke diabetiker. Jag får liksom klappa mig själv på axeln ”bra Malin”.


 


I veckan unnade jag mig något som jag länge funderat på men inte kommit till skott med att köpa, en selfie stick :) Jag gillar ju att fota och har ju äntligen fått tillbaka sådant självförtroende så att jag i alla fall kan fota mig själv och visa mig för folk på social media, tidigare hade det varit en omöjlighet eftersom jag inte ens vågade passera ett hyreshus då det kändes som att alla satt i fönstret och dömde mig " där går hon, hon som bara är fet, ful och misslyckad". Ja, så tänkte jag faktiskt men nu har jag äntligen lyckats trycka undan de tankarna. Så selfie stick och fler foton av Malin typ :) Den var inte fasligt dyr heller, hade kostat just över 500:- men nu kostade den 167:- så det känns som att jag kanske gjorde ett fynd ;)



Nä, nu hör jag att det är någon som knorrar under bordet och vill ut :) Så bara att dra på sig en jacka och traska ut i det gråa vädret så att hon får slå en drill. Hoppas att ni får en fortsatt fin söndag och en bra start på den nya veckan.


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards