Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2021

Så var lillelördag här igen

Av Malin - 13 oktober 2021 12:31

Ja då var det onsdag igen, veckorna springer iväg även om jag inte sover så mycket och då borde de ju rimligtvis kännas mycket långa :) Natten mot igår sov jag nämligen hela 30 minuter, somnade vid 6 på morgonen och 30 minuter senare ringde larmet eftersom jag skulle till hälsocentralen för att lämna prover. När jag kom hem var det ingen större idé att lägga mig igen för då skulle jag bara varit tröttare när jag kom till jobbet. Så jag tankade på med en Celsius, klistrade på ett leénde och drog till jobbet. Trötthet är ju ingen sjukdom utan ett tillstånd så bara att gilla läget och göra sitt bästa. Natten mot idag sov jag i alla fall mer, höll mig vaken till ca 11 för att jag skulle kunna sova. 


 


Något jag funderade över igår var detta med vikt och alla olika dieter och tabletter som folk försöker pracka på en. Har en kontakt på Facebook som säljer just tabletter av olika de slag och alltid läggs det in bilder på någon som lyckats, före och efter bilder givetvis och oftast med texten "se så fin hon har blivit på denna korta tid med hjälp av våra tabletter". Det görs även inlägg där man söker personer för detta och varje jäkla gång blir jag lika irriterad över att de som svarar är tjejer med helt vanliga kroppar (vad ju det är) eller de som faktiskt redan ser ut undernärda. ".Ohhh jag behöver verkligen detta" kan det stå, jag tittar på fotot och funderar om människan har fel på ögonen. Jag själv tillhör absolut inte de smala och vackra, vem det nu är som har bestämt att just smalt är vackert, och jag måste säga att jag funderar hur f-a det står till i vårt samhälle när man inte är accepterad förrän man är trådsmal eller till ock hem undernärd med en mage som går inåt i stället för utåt. Det är ju sjukt. Bara kolla in reklam för tex långkallingar och slappskinn (strumpbyxor) då och nu.


       


Ja ja, vi är alla olika, så är det bara och det är väl ändå det som är charmen med våran värld, att vi faktiskt får vara olika och tycka olika även om vissa tänkter my way or the highway. Jag kämpar inte längre med att gå ner i vikt, jag menar jag är inte besatt av det längre. Går jag ner, fint jätteroligt men jag försöker att mer jobba på att acceptera mig själv, att älska mig själv och det ska gudarna veta inte är lätt. Men från att inte ha vågat gå förbi ett hyreshus då jag trodde att det i varje fönster satt någon som pekade på mig och sa att jag bara var fet, ful och misslyckad till att faktiskt våga ta plats så känns det riktigt bra. Men jag påverkar det jag faktiskt kan påverka som mitt hår, kläder, kroppsvård osv. Igår hämtade jag ett paket med hårborttagningspulver, detta är dock ett nytt märke men jag hoppas att det är lika bra som det jag har använt tidigare. Jag använder det inte på kroppen men på intimområdet för jag gillar inte att skära mig "down there" ;) Jag gillar det väldigt mycket, man blandar pulvret med vatten och kletar på allt hår som ska bort, låter det verka i ca 10 minuter och sköljer sedan av ordentligt. Det är grymt bra, enligt mig i alla fall så vill ni ha ett lent underliv testa detta :)


 


Nu är lunchen slut för idag så jag hinner inte skriva mer men jag kanske kikar in senare och kompletterar ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards