Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2021

Lite av varje! Spännande rubrik eller hur? ;)

Av Malin - 19 oktober 2021 12:22

Så var tisdagen här, faktiskt fått sova rätt bra natten mot idag men känner mig ändå inte helt utvilad. Åt en rejäl frukost så nu på lunchen lyssnar jag bara på en tysk radiokanal som jag hittat och som spelar 80-talsrock. Rätt skönt att bara sitta och lyssna på musik och chilla. Får i stället ta och äta något rejält när jag kommer hem, kokat färdigt ris igår så bara att ta och värma lite filé och vispa ihop en pepparsås till. I helgen har det mest regnat så jag har inte orkat göra många knop, skäms nästan över det. På lördag gjorde jag i alla fall en karréstek och i går kväll bakade jag lite kolasnittar med smak av lakrits. Det är typ det jag har gjort i helgen, har varit så sjukt trött och mest sovit. Ja ja, får väl ta igen det i veckan i stället, börjar med inbokad tvättstuga i kväll.


 


I förra veckan kom pappa än en gång med en matlåda som han fått levererat men inte ville äta, laxsoppa mmmm…. Fick ju den även sist den levererades och den är super god, följde även med en dessert. Han skickade även med alla små Bregott paket som han fått, jag har även kvar sedan tidigare och de är faktiskt bra att ha när man väl behöver lite smör på någon macka, lite hotell eller flyg känsla blir det allt med dem. Denna goda måltid intog jag till lunch på lördagen och till middagen fixade jag till en rejäl macka med räkor och kräftstjärtar. Så mätmässigt har det inte gått någon nöd på mig i helgen och gör inte det annars heller med alla portioner jag har i frysen. Trotts all mat så ska jag ändå när jag kommer hem göra en köttfärslimpa med lite bacon i, gör den i en sockerkaksform så att den blir perfekt i formen.


     


I fredags var det förresten den internationella champagnedagen för er som gillar champagne, vilket inte jag själv gör. Den dagen fick mig att minnas min första utlandsresa -88 till Mallorca, det var jag och min kompis och mina föräldrar. De bjöd ju alltid in till modevisning av skinnkläder och vi nappade på det, jag, min kompis och min pappa. Väl på plats så bjöds det på champagne, varken jag eller Carina hade druckit det tidigare men vår kompis hade sagt att det smakade som cider och cider tyckte vi ju om. Tog en stor klunk och efter visste jag inte var jag skulle spotta då det var inomhus och med heltäckningsmattor.  Gick inte så det var bara att vackert svälja, trugade i mig glaset för att inte vara otrevlig men när det äntligen var tomt så kom de och fyllde på igen. Jisses vad jag önskade att jag hade valt Fanta som min pappa gjorde eftersom han är helnykterist, han fick även äran att den gången agera modell för skinnkläder.  Men ni alla som gillar champagne, hoppas att ni passade på att ta ett glas eller två för att fira den internationella champagnedagen.


 


Fick igår mail från min svägerska, hon och brorsan hade varit på promenad längs stranden och när de gick mot byn kom en liten båt med flyktingar. Lägger in hennes text så ni kan läsa den men nu är nog detta med människosmuggling mer verkligt för dem än när de bara läst i tidningarna. Detta skedde ju alldeles nedanför där de har sin lägenhet. Finns mycket man kan säga om detta ämne men jag lämnar det osagt här. Bara en påminnelse om att detta pågår varje dag och inte bara ibland när vi kan läsa om det.


   


Ja ja, otrevliga saker som sker ute i världen. Snart kommer eleverna tillbaka och det är dags att ta tag i min verklighet här på SFI, ett jobb som jag verkligen trivs med. Inte bara hjälper jag eleverna med att lära sig svenska utan även jag får lära mig otroligt mycket om andra länder och deras kulturer.

Hoppas att ni får en fortsatt fin tisdag. Sköt om er och kom ihåg att fortsätta vara försiktiga för pandemin är fortfarande närvarande även om vissa ärthjärnor verkar tro att den försvunnit helt bara för att vi öppnat upp.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards