Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 1 november 2021

Spännande rubrik!!!!!

Av Malin - 1 november 2021 21:42

Hade inte en aning om vad för rubrik som jag skulle skriva, känns som att jag har slut på ideér även om hjärnan går på högvarv och tankarna löper amok. En sak vet jag i alla fall, att denna helg gick alldeles för fort även om nätterna var långa. Natten mot lördagen som jag bra men sedan började det igen, natten mot söndagen slumrade jag till 1.5 timme vid 6-tiden på söndag morgon och natten mot idag sov jag ca 2 timmar. Fått kämpa på jobbet mot min trötthet, speciellt efter lunchen då det kändes som att jag kunde somna vilken minut som helst. Så helgen kunde gärna ha varit en eller två dagar längre så att jag kanske kunde ha varit lite utvilad :)


 


Vad har jag då gjort i helgen förutom försökt att sova… Ska bara innan jag fortsätter säga att jag idag varit utan TV i 2 veckor, fatta två veckor utan alla mina serier och bak/matlagnings program. Glad att jag i alla fall har comhem play på mobilen så jag har kunnat se filmer utan att surf dragits. Så fick jag det sagt innan jag skulle skriva att jag såg en oooootroligt dålig skräckfilm som på comhem lyftes fram som väldigt otäck. Den började rätt ok men sedan, inte direkt något skrämmande och påminde stundvis om Blair Witch Project, ett riktigt bottennapp till film. På lördag kväll bjöd jag även över Mari för en yatzykväll med lite grogg och tilltugg, dels för att det alltid är lika trevlig men också för att jag inte skulle bli liggande hela kvällen. Groggarna blev sjukt goda, blandade klassikern Explorer vodka med Rio Blodapelsin.


      


På söndagen var jag på morgonen så trött, drog i alla fall mig upp och började dagen med att sägga 2 bitar lax på gravning. Märktes att jag var trött när jag skulle sätta dillen och i stället tog persilja, tur att jag märkte det snabbt så att det inte var mycket att ta bort. Undrar hur den skulle smakat med persilja, kanske hade blivit en  ny smaksensation ha ha ha… När den var klar fick Wilma vara ut och sedan tog jag mig en sväng på affären för att handla lite. Efter både jag och Wilma fått oss lite mat så la jag mig att vila i någon timme, det är så jäkla sjukt att oavsett hur trött jag är så blir det bara att jag vilar eftersom jag inte kan somna. Steg upp vid 5 och satte igång att göra pizzabullar, blev 32 stycken innehållande ost och salami. Perfekt att ha till lunchen på jobbet eftersom jag föredrar dem rumstempererade. Såg sedan lite film och vid 21.30 satte jag igång i köket igen. Denna gången åkte fläskfilé in i ugnen, ris kokades och pepparsås fixades så nu har jag middag för några dagar när jag kommer hem från jobbet. Så otroligt skönt att bara behöva skära upp grönsakerna och slippa stå vid spisen utan bara kasta in maten i mikron. När det var klart såg jag ett avsnitt av Morden i Midsomer mumsandes på lite nötter och bär då jag fyndade hela 5 påsar av min favvomix :) Har jag gottis för ett tag framöver.


   


Förra veckan på jobbet när jag också sov dåligt om nätterna så gick jag på Celsius nästan varje dag, var som min bensin för att orka :) Var inte heller hungrig på lunchen utan satt mest och surfade och lyssnade på musik, förutom på fredagen då jag lyxade till det med en varm macka på FH Fiket, har ni vägarna förbi där så kan jag varmt rekomendera den med kyckling och fetaost för den är grymt god. Medan jag mumsade på den så såg jag veckofinalen av Halv Åtta passande nog. Som ni ser på fotona så var Celsius min bästa vän förra veckan ha ha ha...


     


Nu ska jag ta och vända på laxen, i morgon är den klar så att jag och C får något gott när han kommer, måste ju fira honom då han fyller år i morgon :) Har även beställt 2 presenter som jag hoppas hinner komma, onsdag väntades den ena hinna fram i alla fall och jag hoppas att även den andra hinner komma. Frågade om han ville ha ett par stringkallingar då jag fick stringtrosor av honom men det var nog inte så välkommet ha ha ha ;) Blir i alla fall lite firande i efterskott med en god laxmacka och en liten tårta tänkte jag. 


Nu ska jag vända laxen, sedan gå ut med Wilma en sista gång så hon får kissa av sig innan natten. Efter det ska jag hitta till sängen och försöka knoppa in. Ska försöka att inte tänka på att jag måste sova utan kanske slå på ett avsnitt av Morden i Midsomer att somna till ;) Hoppas att ni alla andra får sova bättre.


Tjillevippen







 
 
Ingen bild

Jocke

3 november 2021 07:24

Såg just The Blair Witch på TV i helgen. Trodde det var originalet först, som jag inte sett. Tänkte då att jag skulle göra det, men insåg sen att det var en uppföljare. Den var ändå riktigt bra faktiskt! Men vad trist att din TV gått sönder. :( Vad är det för fel på den, något du tror jag skulle kunna hjälpa dig med över nätet? Är ju ändå hyfsat praktisk av mig. :)

Du får köpa något likvärdigt snyggt till honom i manlig väg. ;) Boxershorts från CK eller något, i någon mörk färg funkar nog bäst. Men jag har alltid älskat damer som använder stringtrosor…Tycker det är så otroligt vackert, kvinnligt och snyggt. Jättefint. Och just det där med att det bara är en tygremsa mellan rumpan som känns så spännande och sexigt. :) Tycker ärligt det är mer intressant när damer i medelåldern använder det också, när man inte förväntar sig det lika mycket...Men alla som gör det har mig helt lindad runt lillfingret! Kan bara be mig om något så gör jag det direkt, haha. ;)

Sen helt rätt i att man inte behöver säga till alla man inte känner hur man mår heller! Ifall de inte förstår eller t.o.m dömer. Räcker med att man kan göra det till sina närmaste, det är ju ändå de viktiga trots allt. ;)

Ha en bra onsdag! :)

/Jocke

Malin

5 november 2021 09:32

Al right, uppföljaren har jag dock inte sett. Den var något år äldre för att fungera när de lagt om marknätet för de fria kanalerna så jag skulle behövt en mottagare. Nu sjung min tv på sista versen och jag fick slå på den 10 min innan programmet jag skulle se för att bilden skulle bli bra så lika att köpa en ny ;) Men stort tack för erbjudandet om hjälp.

Jag köpte produkter för skäggvård och ett rosenband då han är katolik, helt tvärtemot de sexiga stringen han köpte ;) Har förstått att män gillar string oavsett form och storlek på rumpa men jag tror att vi kvinnor ofta är mer försiktiga för vi matas ju med foton av tighta, runda rumpor som bär dem oavsett om det är reklam eller privata foton som läggs in. Så när man är modell fyllig tar man nog oftast på sig erotikdödare i stället ha ha ha...

Absolut, viktigast att de som står en närmast vet hur man mår men det är jobbigt när hjärnan inte fungerar som den ska. I mitt jobb blir det frustrerande när mitt närminne suger men men, det blir nog bättre en vacker dag när jag får ordning på sömnen.

Hoppas nu att du får en riktigt fin allhelgona helg.

Hälsningar Malin

 
Ingen bild

Jocke

11 november 2021 13:16

Jag säger som så att, för kvinnor med string skulle jag inte bara lägga ut min jacka över en vattenpöl som gentlemän förr i tiden sägs ha gjort för damer för att visa sin respekt...Jag skulle lägga mig platt på rygg i den själv så ni kunde gå på mig! ;)

Malin

15 november 2021 12:53

Ha ha ha, galenpanna :) Men det är ju bra att veta att det är så pass uppskattat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards