Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 juni 2021

Av Malin - 4 juni 2021 09:37

Ja svimma inte, andra dagen i rad som jag är in och uppdaterar nu :) Anledningen är att jag åter idag sitter vakt på nationellt prov och mellan rättningarna så uppdaterar jag hellre här än att bara sitta och slösurfa eller rulla tummarna då annat material ligger hemma vid datorn.


 

Har förlikat mig med mina lyxkryssare till skor ha ha ha...


Igår var det ju äntligen dags för att smaka churros för mig och Mari, när jag var klar vid lunch så hade hon köpt dem och satt utanför klassrummet och väntade. Vi har ju velat smaka sedan 2 år tillbaka men den gången orkade vi inte köa då det var sjukt lång kö, så nu var det äntligen dags för oss. 

Tror att vi hade lite för höga förväntingar efter att ha hört alla säga att det är sååååååå gott. Förstå mig nu rätt, det var inte alls dåligt men inte heller något spektakulärt. Jag hade förväntat mig att de inte skulle vara så kompakta och mer frasiga, men glassen var supergod så vi kom överens om att hälften med churros hade räckt och att man i stället hade fått lite mer glass. Passade bra med glass i stället för tex Nutella då det var så varmt ute. 

Efter strosade vi och satte oss sedan i stan på en bänk i solen för att prata, vi har ju faktiskt inte setts sedan januari så det var så roligt att ses. Spanade lite på bilar och män, såg en otroligt snygg amerikanare med en lika snygg chaufför som föll mig i smaken men tusan, jag vet ju inte vem han är :) Måste snoka runt lite, fantastiskt om det verkligen finns en Kalixbo som faller mig i smaken, har det inte gjort sedan jag började vara i farten som ung :) 

Nu jäklar är tanten på G, måste vara värmen som gör att sådana känslor kommer upp till ytan.


 


I morse när jag steg upp så hade äntligen mina tabletter kommit, hängde fint bakom dörren i en plastkasse :) Tabletterna tar jag alltid under sommarhalvåret för solbrännan, 50mg betakaroten och vitaminer som är bra för huden. Jag kan varmt rekomendera dem, både vad gäller effekt och pris när man handlar dem från företaget direkt.


 


Sola ja, det gör jag ju mestadels på min balkong, dags att få tummen ur r.... och börja göra den i ordning för denna sommar så att man trivs bättre där. Jag solar ju inte bara utan äter de flesta måltider där när vädret tillåter, läser och bara myser, är ju som ett extra rum. Jag köpte ju förra året en skärmvägg i trä för att minska insynen eftersom jag har en massa hyreshus runt mig. Jag älskar ju färger och har målat en del krukor som jag planterar i, på nätet hittade jag lite bilder som var häftiga, man blir så otroligt glad när det är färggrannt. Jag kommer inte ha som på dessa foton men vill försöka hitta lite gamla äppellådor i trä att måla i rosa, grönt, gult, turkost.... Tips på hur jag för en billig penning kan få lite Västindien känsla på balkongen tages tacksamt emot :)


   


Nu ska jag rätta lite till men vem vet, kanske att jag dyker in i morogon igen när jag luktar bränt fläsk efter några timmar på balkongen ha ha ha...

Ha en helt underbar fredag och njut av solen och värmen.


Tjillevippen 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards