Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 maj 2022

Tisdag och tillbaka på jobbet

Av Malin - 17 maj 2022 12:29

Så var tisdagen här och jag är tillbaka på jobbet sedan igår. Känner väl mig inte helt ok än med huvudvärk till och från, kallsvettningar, lite hostig och skakig i kroppen men man får väl räkna med att det tar lite tid att komma tillbaka. Har en del att göra idag efter jobbet då C ska komma i kväll och stanna till i morgon, har ju liksom inte orkat göra många knop under de 2 veckor som jag legat sjuk.


Har nu suttit och kikat lite vad som är billigt och såg att hallon var bra i pris, har glass hemma så jag tror minsann att det ska bli lite glass och hallon i kväll. Handlade lite även i söndags då de hade tzatziki billigt, nu börjar ju säsongen när jag äter mycket tzatziki, är så fräscht och gott på bröd eller till grillat. När jag då var och handlade passade jag även på att hämta tuggummina som jag hade vunnit, hela 40 påsar så har lagt en i klassrummet om eleverna vill tugga lite och även gett mina kollegor en påse var.


 


Fick förresten förra veckan klockan jag hade beställt från Kina-sidan ha ha ha… Den var sjukt snygg MEN… Jag vill ju gärna komma i tid, på ett dygn ökade den över 8 timmar ha ha ha… Den vill jag inte använda i sommar för då kommer ju sommaren gå alldeles för fort ;) Inte heller ids jag skicka tillbaka den, kostar mer än den kostade men jag har skrivit åt säljaren och lämnat betyg. Såg då att även andra hade problem med att den inte håller tiden. Får vällan ta och lägga till några hundralappar och köpa en här hemma i stället helt enkelt.


Igår tog jag fram mina vår- och sommarjeans och sommarsneakers från Billi Bi, kändes skönt med lite lättare kläder men det får gärna sluta att blåsa ute. Inte för att jag fryser men håret står ju på trekvart när det blåser och jag ids inte hålla på och fixa med det under dagen, jag fixar det på morgonen och sedan så får det vara under dagen. Alla tröjor som jag beställde var perfekta i storleken så jag blev väldigt nöjd med dem, nu lär jag klara mig i sommar. Det enda jag nu behöver är en bikini BH och det är svårt när man har stor byst så har någon ett förslag på var man kan hitta en snygg bikini BH i stl 105 J så får ni gärna tipsa mig.


 


Nu ska jag fortsätta jobba lite innan eleverna kommer tillbaka från lunchen, hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag och håller er friska. Avslutar med 1 foto som jag använt i en app, tog det en dag när jag var otroligt uttråkad.


Tjillevippen


 

 
 
Ingen bild

Jocke

18 maj 2022 18:01

Min digitalklocka i fotänden av sängen går långsammare och långsammare istället, varje gång efter jag ställt den. Just nu går den mer eller mindre exakt tre timmar efter! Därför kan jag just nu bara lägga på tre timmar när jag vaknar på natten och undrar vad klockan är! :D Jag har även en klocka vid nattduksbordet vid sidan om sängen, som i sin tur går rätt. Men då måste jag vände mig för att se den. Därför har det varit enklare nu att bara se den i fotändan och helt enkelt plussa på tre timmar, för att få veta hur mycket klockan är. ;)

Malin

19 maj 2022 12:16

Ha ha ha, tur att den i alla fall inte sackar efter ännu mera :) Som min kompis sa, jag får ha den som ett smycke och frågar någon vad klockan är så får jag väl svara "attans, batteriet är slut". Nä, blir till att hitta någon till ett bra pris här hemma i stället.

 
Ingen bild

Jocke

19 maj 2022 13:51

Det är just vad den gör, tyvärr... Snart får jag lägga på fyra timmar istället, sen fem osv! :D

Malin

20 maj 2022 12:21

Äsch då, bara att införskaffa en ny med rätt tid :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards