Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 maj 2022

Så var det äntligen fredag igen :)

Av Malin - 20 maj 2022 12:14

Så var det äntligen fredag. Känner väl mig inte helt ok än men huvudvärken har gett med sig i alla fall men jag är fortfarande lite kallsvettig, hostig och snorig. Har varit en del att göra på jobbet och efter har jag i regel somnat efter att jag fått i mig middag. Sovit lite över två timmar varje dag och ändå har jag kunnat sova nattetid också. Förutom i natt då jag efter kl 3 fick hemska mardrömmar och vågade knappt somna om då samma dröm återkom förutom efter kl 5, då var jag på något läger och sydde rosa kuddar med ett hängsmycke av silver i form av ett par pumps. Min hjärna skulle nog behöva en rejäl tusenmilaservice med tanke på mina drömmar ha ha ha…

Har i veckan, 2 dagar, hjälpt till med att skriva ut och skicka iväg brev till alla ferieungdomar, blev en hel del brev men nu är det gjort. Fanns lite till att göra men det skulle feriehandläggaren själv fixa då det inte var mycket. Jag slutar ju här på Komvux som elevassistent sista juni då mitt kontrakt tar slut och sedan jobbar jag som feriehandläggare till i början av augusti. Efter det har jag inte en aning om vad jag ska göra, jag har länge suttit och sett på andra jobb men det finns inget här för mig just nu men man kan ju hoppas att det dyker upp något så att jag slipper sitta hemma och rulla tummarna.


Har suttit och kikat lite vad som är billigt på ICA och såg att hallon var bra i pris, har glass hemma så jag tror minsann att det ska bli lite glass och hallon i kväll. I söndags var jag och handlade då de hade tzatziki billigt, nu börjar ju säsongen när jag äter mycket tzatziki, är så fräscht och gott på bröd eller till grillat. När jag då var och handlade passade jag även på att hämta tuggummina som jag hade vunnit, hela 40 påsar så tog med till jobbet ifall att någon vill tugga lite och gav även en påse var åt mina kolleger.


Men fredag!!!!! Hur skönt är inte det J Ska efter jobbet till Morjärv med min far och en av våra vänner Carola. Idag öppnar nämligen den stora loppisen där och de brukar åka tid en eller två gånger varje år, där finns verkligen det mesta, allt utom ormar typ. Jag brukar bara vara in som hastigast för jag gillar inte att det är så trångt där inne, man är ju rädd att riva ner saker när man går runt och kommer man i en gång så kan man inte mötas utan en måste vända om. Där finns även en lågprisbutik och där är det trevligare att gå in även om jag sist tyckte att det inte var så låga priser längre. När vi är klara där så ska jag bara handla och sedan hoppa in i mys kläderna när jag kommer hem. Ser fram emot en lugn och skön helg. Städa gjorde jag i tisdags när C skulle komma så jag behöver nog bara ta en dans med dammsugaren någon dag då Wilma släpper så päls just nu och det även dras in så sand i hallen.

Kommande veckan blir skön för mig, jag har ju en ny semesterperiod så först tog jag ledigt fredag som är en klämdag, sedan kom jag på att onsdagen är halvdag plus att eleverna då ska på friluftsdag så då passade jag på att ta ledigt den dagen med J Så jag kommer att jobba endast måndag och tisdag, kommer bli så otroligt skönt med lite ledighet. Jag kommer ju att jobba ända till början av augusti så lika att ta ut lite semester med jämna mellanrum tänkte jag.


Nu må jag koncentrera mig på jobbet, har många som gör tester idag. Hoppas att ni alla mår bra och får en riktigt fin helg.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards