Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 23 maj 2022

Ny vecka åter :)

Av Malin - 23 maj 2022 14:52

Hepp och så var helgen redan över men det känns ändå rätt bra eftersom det bara är resten av denna dag och i morgon kvar, sedan är jag ju ledig i fem hela dagar yooo hooooo…. Sååååå skönt det ska bli. Säkert många som funderar på att jag nyss varit hemma men att ligga i covid är inget som är direkt roligt och man gör ju liksom inte många knop. Jag tycker att det är skitjobbigt just nu då jag knappt orkar gå 10 meter utan att känna det som att jag sprungit ett maratonlopp och så har jag börjat hosta igen om kvällarna. Huvudvärken kommer med jämna mellanrum men jag är fundersam på om det kan vara mitt höga blodtryck då det liksom marscherar i huvudet om nätterna. Ja ja, man börjar vällan bli gammal och då hör det till med lite småkrämpor. Hujja, börjar känna mig gammal, hela 54 år blir jag till hösten men ärligt, jag känner mig inte så gammal i huvudet. Jag är typ 25 år i huvudet och kroppen känns som 90+ vissa dagar.

Kommer ihåg när man var i 20-års åldern och sprang på krogen, då tyckte man att de som var typ 10 år äldre var suuuuupergamla, så när jag sedan fyllde 30 hade jag faktiskt mer panik än när jag fyllde 50. Jag och min väninna, som liksom mig har en del krämpor, brukar skratta och säga att inte trodde man då att man skulle vara i detta skick när man är i 50-års åldern. Ja ja, slut med klagande men jag tror nog allt att många kan känna igen sig i de tankarna. När man är ung vet man liksom inte vad som komma skall.


Idag har vi riktigt skönt väder, det blåser lite men det är inget som stör tycker jag i alla fall. Det är så otroligt härligt nu när solen hittat tillbaka och värmer oss. Tänkte när jag har ledigt ta tag i balkongen och få den i ordning, skura av möblerna, lägga ut mattan och i blomlådan på räcket plantera lite penséer. Kan ju ännu bli kallare när man minst anar så vågar inte riktigt ännu plantera de blommorna som ska vara hela sommaren. Sedan får de ju in mer att välja på i juni så kan nog vara klokt att vänta lite till.

Sedan hade jag även tänkt skura luckor och skåp i köket om jag har orken, var ju ett tag sedan så det kan nog behövas faktiskt, inget roligt göra men skönt när det är bortgjort. I vardagsrummet skulle jag vilja ha nya, lite somriga gardiner. Gäller bara att hitta rätt som jag gillar, har en herrans massa nedpackat i källaren men de är mer murriga i färgerna och oftast bara i par och jag behöver 4 längder. Så mycket man vill men som kanske inte blir av :)

Nä, nu ska jag fortsätta jobba, nog för att jag jobbar samtidigt med att hjälpa elever. Är ju kvinna och vi kan ju göra flera saker samtidigt ;) Önskar er alla en fortsatt fin dag.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards