Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2022

Blandad kompott :)

Av Malin - 1 augusti 2022 15:02

Så var denna helg över och jag har bara denna vecka och nästa måndag att jobba innan jag blir arbetslös efter 3,5 år på Komvux & feriehandläggare om somrarna. Känns tråkigt men vad kan jag göra, har stött på några elever som inte hängt med i att jag slutat och de blev så ledsna och frågade vad de nu ska göra när inte jag kommer att finnas där all extra tid för dem. Jaja, det kallas hemstudier men där kan vi nog alla vara överens om att långt ifrån alla har den disciplinen att de studerar hemma, bara ett fåtal besitter den talangen. Mindre studietid = längre tid på Komvux. Inte det man strävar efter direkt kan jag tro då det är lång kö till SFI. Samma visa var gång när jag hittar ett jobb där jag stortrivs, då får jag sluta så det är nog inte meningen att jag ska ha ett jobb jag trivs med. Nå, nu ska jag försöka vara positiv, ny månad nya utmaningar och kanske någon överraskning ;)


  


I lördags var jag och Nathalie till Nyborg och hämtade jordgubbar, köpte mig 7 liter, de flesta är rensade, skivade, portionerade och i frysen men en liter rensade jag till igår kväll och en liter rensade jag och levererade till min far på lasarettet. Han blev så glad över dem då han älskar färska jordgubbar, de vara bara inte nog söta som han vill ha dem utan han ville ha socker till. Medicineringen på palliativa har gjort honom gott och han är ju klar i huvudet igen men givetvis svag och blir trött efter en timme. Men det är i alla fall roligt att åter kunna prata normalt och skoja som vi alltid gör. Han har fått klartecken för boende men till dess att det finns ledigt så blir det korttidsboende när de har plats för honom. Lägenheten är uppsagd efter hans önskan då han vet att han inte kan bo ensam längre. Denna gång ska dock mina bröder få ta största ansvaret för när våran mor gick bort var det jag som hjälpte pappa med allt, de lyfte inte ett finger. Pappa, älskade lilla pappa.


     


Så igår bjöd jag Nathalie på mat, det blev kyckling med currysås och ris, till efterrätt jordgubbar med gammeldags vaniljglass mumma… Efter surrade vi, lyssnade på musik och spelade yatzy och othello, det sistnämnda i reseformat så det var lite tjorvigt när man skulle vända på brickorna ha ha ha… Nå vi hade i alla fall trevligt och ska snart ta oss en filmkväll. Det är mycket värt att man har vänner som ställer upp och som finns för en när man inte är på topp. Det är dessutom otroligt skönt när någon som förstår psykisk ohälsa finns för en och inte dömer en, först när jag själv blev deprimerad förstod jag hur ungdomarna jag tidigare jobbade med kände sig. Min äldsta bror däremot… Han tyckte att jag hade inte tackat ja när de bjöd in till julmiddag… Jag förklarade att just de åren han nämnde var jag djupt deprimerad och klarade inte av att vara bland för mycket folk, hos dem brukar det bli ca 15 personer och 6-7 hundar, med andra ord en massa ljud som då gjorde att jag skakade i kroppen, svettades och blev sjukt trött av. Den förklaringen gick tydligen inte hem utan han kontrade ”bra att ha något att skylla på”!!!!! Mycket smart svar men har man aldrig mått dåligt utan alltid fått höra hur jävla bra man är så förstår man inte hur det är att må dåligt. Ja ja, så kan det vara men Nathalie och jag hade det i alla fall trevligt och från och med nu ska jag inte låta mina bröder ha för stor plats i mitt liv.


 


Åhhhh, något som man nu är bra beroende av är ju mobiltelefonerna… Snacka om att jag förra veckan på fredag fick panik när jag vaknade och insåg att under 5 timmar hade min mobil bara laddats med 6%.... Fick bli ett besök på Elon och denna gång en snabbladdare, lite dyrare men inget jag ångrar och nu vill jag lova att det är sprutt på laddningen. Tog även och beställde mig nya träningsskor då mina trotjänare fått ett jack, vet inte vad jag har gått mot men nu får de agera slit och släng skor. Jag har tidigare haft aprikosa Nike Air Max 90, sett på vita och hittade nu på rea. De hade kostat 1795:- men nu 1077:- och när de idag kom förstod jag det höga ordinarie priset då de hade sammet invändigt plus lite bling bling som man kan pimpa dem med om  man vill, satt i alla fall som en smäck.


   


Ska nu ta och portionera det som blev kvar av middagen igår, blir några portioner kyckling med currysås i frysen och sedan ska jag ta och göra etli kuru fasulye, en god turkisk gryta. På onsdag skulle jag nog få mitt bipollen som jag har beställt, kom en uppdatering på Fejjan om just bipollen och vilka fördelar det var för mig så nu ska jag börja äta det till frukost igen. Yoghurt med pibollen och 2 finn crisp mackor med tonfisk, det står man sig bra på. Sedan har jag ju dille just nu på Schysst Käk´s kebabrullebröd som jag antingen fyller med kyckling, sallad, lök och mangoraja eller kebabkött, sallad, lök och orientdressing. Alltså har ni inte testat deras produkter och gillar kebab i alla dess former så måste ni testa. Snabb och god mat hemma.


   


Nä, nu ska jag ner i tvättstugan och tvätta lakan och någon filt, sedan ska Wilma få komma sig ut på en liten prommis. Hoppas att ni alla får han hälsan och njuter av sommaren och allt den har att erbjuda.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards