Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2022

Spyr lite galla eller mycket över....

Av Malin - 4 augusti 2022 09:16

Så var torsdagen här, grått väder och regnet hänger i luften just nu. Det har regnat nästan i ett sedan efter lunchtid igår men det känns som att det gör ingenting just nu, rätt skönt att inte känna det som att man måste sitta ute för att det är soligt. Jag har precis registrerat några närvarorapporter och återkommit till en förälder som hade en fråga. Efter så portionerade, paketerade och frös jag in min bipollen som kom igår  med Early Bird. Så, from idag så består min frukost av yoghurt och bipollen yummy… Inte riktigt yummy men man sväljer det snabbt och vet att det gör gott åt kroppen.


 


Nu måste jag bara få spy lite galla över mitt x eller vad vi nu varit under hela tiden, sista året bara vänner i alla fall eller heter det friends with benefits? Fotot nedan är en bild som avspeglar honom som jag -19 lät göra entré i mitt liv. Jag har svalt mycket av hans beteende men när han vände mig ryggen när jag behövde en vän som mest & ännu gör, då hade han passerat gränsen för vad som är acceptabelt. Jag har gett så mycket av mig själv, även handlat hem sådant som jag vet att han gillar, lagat mat osv, som någon j-a markservice. Jag beställde bubbel som jag visste att han gillade fast jag själv inte drack, jag köpte Kalix löjrom för att han aldrig smakat det, gåvor osv osv osv… Har han varit tacksam??? Skulle inte tro det, det är lätt att utnyttja någon som gillar en väldigt mycket och hur många gånger har han inte sagt att jag var välkommen hem till honom. Har jag någonsin varit till honom undrar ni kanske nu? NEJ, han har aldrig tagit steget och sagt att nu åker vi hem till mig… Varför? Antagligen för att det bästa var att stanna hos mig när han jobbade så att han slapp pendla de ca 10 milen och därmed sparade tid och pengar. När han mått dåligt, haft problem och behövt prata så har jag funnits för honom. I hans liv så verkar jorden kretsa enbart runt honom & ärligt, med 3 döttrar så hoppas jag verkligen att de ALDRIG träffar en sådan man som sin far för som han beter sig gör man bara INTE. Fy f-n hur dum jag har varit. Varför jag just nu kom att tänka på hans skitbeteende är för att jag fått kontakt med en man som visar uppskattning och intresse, som tar initiativ och beter sig som en normal människa och definitivt INTE är självupptagen. Får se hur det går, har lärt mig min läxa hoppas jag, och jag ska nu inte springa händelserna i förväg. Kan vara bra med 30 mils avstånd så att allt inte går för fort och man inte lär känna personen ordentligt. Bara för att man träffas ofta så betyder det inte att man lär känna en person bra. Att ljuga och manipulera är lätt när någon älskar en.


 


Over and out om honom nu för han ska inte få ta mer plats i mitt liv. Vad som får ta mer plats och som gör det är mina fredskallor i vardagsrummet. De växer och frodas så nu måste jag slösa lite kärlek på dem i stället och ge lite större krukor. De skjuter så att det nästan låter om man lyssnar ordentligt och de verkar vara de enda blommor som jag just nu har tur med. Får köpa nya till vardagsrummet och ge större krukor till de gamla och flytta dem till köket där jag har ett stooooort fönster. Har ni tips på några lättskötta krukväxter så får ni gärna hojta till och då menar jag inte konstväxter ha ha ha….


 


Slutligen så bjuder jag på ett litet kollage av mig själv och hoppas att ni inte får mardrömmar av åkerspöket från norr ;) Ha nu en fortsatt fin vecka och ni som har sol, sitt inte inne utan ut och njuuuuut av vädret för snart kommer hösten och efter den vintern ;) 


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards