Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Ny vecka, nytt tjorv...

Av Malin - 15 april 2013 09:47

Nåja, så tjorvigt är det inte, nu överdrev jag... Har just kommit hem från röntgen och i morgon ska jag till sjukgymnasten så då får jag väl reda på vad bilderna visar. Tror dock inte att de visar något vi inte redan vet, att sprickan i axeln helar som den ska. Man måste tydligen gå den här vägen innan läkaren kan skicka en remiss till ortopeden som i sin tur får skicka remiss för ultraljud av axel & arm. Vilket j-a tjorv, tänk hur enkelt allt hade varit om min egen läkare haft befogenhet att skicka remiss för ultraljud. Ja ja, bara att kämpa på.


Helgen som var har verkligen varit kanonfin, åtminstone gårdagen då det var strålande sol. Satt på balkongen och solade i 1,5 tim i linne och fick rejäla vita ränder så solen tar bra. Ser även ut att klarna upp idag men det blåser rätt bra så jag håller mig nog från balkongen.

Var i går kväll en prommis med Mari och Wilma, lugnt och skönt då de flesta satt hemma och såg hockeyn, slöseri med tid med tanke på hur Luleå spelar. I slutet av prommisen innan vi skulle gå skilda vägar stannade vi för att surra och efter bara 5 min fick Wilma psykbryt då hon var uttråkad och började kampa med mig och kopplet. Fick hålla ner henne i halsbandet och skarp säga nej innan hon slutade och sedan satt fint resterande av tiden. Trodde att hennes trots skulle vara över men icke, bara att vara hård så lägger hon ner skitbeteendet. Det är sådana gånger jag förstår att de som köper staffar och inte vet vad de ger sig in på får problem och vid första trotsen omplacerar dem. Då heter det oftast "ändrade familjeförhållanden" eller "allergi" men skulle hellre stå "pga inkompetens".


Vårkänslor... Någon som fått det ännu? Kärlek i luften osv bla bla bla... Är så less att se en del av mina manliga bekanta som nu träffat någon... Och då menar jag MANLIGA i vanliga fall men nu... Pussar och hjärtan, man sitter till och med på FB och tackar för den goda maten älskling... För f-n, ni sitter i samma rum, har du inte redan tackat eller vill ni bara skryta för era vänner. Ge er för f-n... Visst gillar jag när en man är romantisk och älskvärd men inte när det blir sliskigt töntigt.

Dejtade en kille för ett tag sedan, en yrkesmilitär, en riktigt manlig man som jag älskar... Men när vi efter några månader återupptog kontakten och han kom förbi på kaffe och började jollra med Wilma... Nä men usch, hela hans manlighet rann av, jag satt bara och tittade och tänkte "inte vill jag ha något förhållande med honom". Nu menar jag absolut inte att jag vill ha en man som behandlar mig respektlöst utan för mig är lojalitet, ärlighet och respekt väldigt viktigt, finns inte det så finns ingenting. Men han ska fortfarande vara MAN, kunna visa att jag är hans dam, vara älskvärd mot mig men utan att det blir löjligt. Jag är defenitivt inte den typen som gillar smeknamn som sötnos, smulan osv... Älskling ok... Jisses, skulle kunna fortsätta om detta i oändlighet, kanske inte konstigt att jag är singel ha ha ha...


Nåja, det var lite av det som surrar i min skalle idag, nu ska jag ta och koka lever åt Wilma så hon får någon mat. Min egen är kokad och räcker hela veckan ut.


Over and out från Bitterfittan


Tjillevippen


Bitterfittan som ung bikinitjej på 70:talet     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards