Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 27 mars 2018

Varför mår jag sämre igen?????

Av Malin - 27 mars 2018 10:32

Ja det är något som jag funderar då jag återigen börjar böla bara någon frånar hur jag mår. Jag har inte heller samma ork när jag kommer hem från kursen utan återigen sover jag några timmar efter jag tvingat i mig lunch för hungrig är jag inte heller. Man kan ju tycka att när solen skiner och det är ljusare ute så ska man må bättre för det gjorde jag ju när jag mådde bra men inte nu längre. Jag som var så glad att allt gick åt rätt håll har nu åter tagit ett stort steg bakåt. Glad i alla fall att man kan ha på solglasögonen nu så att folk inte ser att man gråtit och hur dåligt man mår. 

Kanske att det är vårdepressionen som lagt in en stöt och att man då som redan deprimerad mår ännu pissigare. Hur mår alla ni andra? Känner ni av att ni mår dåligare denna årstiden?


 


Igår efter kursen handlade jag lite och avslutade med att kila in på Buketten för att köpa en jättefin orkidé till friseringen jag är kund hos. De är alltid så tillmötesgående och goa och sist när jag skulle dit för att klippa mig fick jag ändra mig och bara göra en quick fix vilket i mitt fall betyder en rakning av vänster sida då jag har sidecut. Det var när FK ändrade sina brytdatum så jag fick bara just över 6000:- så en klippning för 450:- kändes mycket då det skulle bli en quick fix för femtiolappen. Då var min gulliga frisör så snäll och bjöd mig på en klippning. Så otroligt snällt gjort, det var därför jag nu ville köpa henne och kollegorna en liten blomma. Dessvärre låg just hon hemma i magsjuka men jag hoppas att den lilla blomman glädjer lite i alla fall. Jag är ju sådan att jag tycker det är roligt att glädja andra och frisörerna om några är ju de som gör att man känner sig extra fin i håret och inte som en piasavakvast. Jag måste dock försöka bli snällare med mig själv också och försöka att plocka in ljuset i livet igen, fylla livet med roliga saker och inte bara gå runt och må dåligt men hur gör man det? Medicin? Hur har ni som varit deprimerade gjort för att komma tillbaka?


 


Denna veckan blir lite kortare då vi är lediga torsdag till måndag :) Blir faktiskt riktigt skönt att få ta dagarna som de kommer, känner att jag skulle behöva vara ledig 2 v bara för att få ta tag i hemmet för jag har mest energi före lunch men då är jag ju på kurs så det blir inte mycket mer än diskat gjort hemma de dagarna. 

På torsdag kommer i alla fall Mari på besök, då ska jag fuska lite och äta bröd. Ska göra en extra god macka med räkor och kräftstjärtar och en glassbomb till efterrätt. Så det blir väl typ det närmsta ett påskfirande jag kommer. Hoppas att ni alla andra har något roligt inplanerat och att ni kommer att få en riktigt trevlig påsk.


Tjillevippen pip pip


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards