Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2018

Vad är det för fel på vissa män?

Av Malin - 7 augusti 2018 16:24

Hej svejs, nu var det ett tag sedan jag skrev, av den enkla anledningen att jag inte kunnat sitta någon längre stund. Har fått ischias och har sviiiiiinigt ont i sätesmusklen, höften, ljumsken, låret och sedan har även smalbenet blivit bortdomnat. Sjukgymnasten kunde inte göra någon större undersökning då jag hade sådana smärtor men jag har nu hittat lite stretch övningar på internet som jag tycker hjälper lite. Och det är väl klart att det inte blir bra över en natt men denna damen är ju så otålig ;) Blir inte många timmar sömn per dygn men det går ju i alla fall så länge man inte har något man ska göra. Är det lika dåligt nästa vecka så får jag väl svälja stoltheten och ringa HC igen. Men vad jag förstått så är det bara att stretcha och vänta på att det ska bli bra. Någon av er läsare som har tips? :)


Och lite svalare väder har vi ju äntligen fått även om det nu sägs ska bli varmt igen i morgon, tur i alla fall att åskan och regnet har rensat luften så att den är friskare och här en natt fick jag tom ta på filten... Jaaa, jag frös om natten ;) Något jag märkt på att jag har fått längd på håret är alla hårsnoddar som samlats på vardagsrumsbordet... Tar på mig i badrummet och av i vardagsrummet innan jag lägger mig, fick det till 15 snoddar idag och i badrummet minskar lagret drastiskt ha ha ha... Man märket att håret har växt rätt bra i sommar och nu längtar jag till nästa månad när jag ska låta Sanna gå loss med någon/några härliga färger i det till jag fyller 50 :) 


 


Men nu till min rubrik.... Vad är det för fel med en del män??? Jag blev inlurad att regga mig på Happy Pancake av Mari när vi satt och mös på hennes balkong. Har fått kontakt med 2 kanonkillar från Stockholm som man kan prata om allt mellan himmel och jord med, jag tar det med ro just nu men det är jätteroligt att även lära känna nya människor i vårt avlånga land. I alla fall tog en man från orten kontakt med mig, jag fick säga att vi hade gått på samma kurs i våras och surrat en del och NEJ, han är absolut inte min typ av man. I alla fall så frågade han om jag ville ha honom... Nej, svarade jag, vi är alldeles för olika. Efter 2 meningar frågar han samma sak och jag svarade att den frågan har jag redan svarat på och jag har ännu inte ändrat mig. Jag raderade konversationen och bestämde mig för att inte svara mer. Han fortsatte skriva och jag svarade inte... Till slut skrev han att han vill kn...a mig och då fick jag nog. "Kan jag säga d tydligare än DRA ÅT H-ETE" skrev jag... Då var jag otrevlig att prata med och han skulle kontakta HP eller mandodaterna som han skrev ha ha ha... Blockerade honom. Jag vill sällan vara otrevlig men han fattade ju absolut ingenting. Det jag inte förstår är när man bor på samma ort och kommer att träffas någon gång hur man kan vara så jäkla dum och häva ur sig sådant. Överhuvudtaget behöver man inte göra det oavsett var i vårt land man bor, kan man bara inte respektera en människa och bete sig som folk oavsett hur "kåt" man är. Jag önskar nästan att internet aldrig hade uppfunnits för då hade vi dejtat på gammalt hederligt vis och uteställene skulle inte behöva stänga för att folk sitter hemma som ruggugglor framför datorerna. Det sociala livet var så mycket mer givande då när man faktiskt gick ut för att träffa folk. När man sitter bakom en skärm tror man sig kunna tilltala folk hur som hellst, när usch. Vill jag dessutom snacka sex så finns det nog andra sidor där folk inte är ute efter seriösa förhållanden och vänskap utan verkligen bara vill prata sex och kanske ha engångsnummer. Bra i alla fall att det finns många guldkorn också så att man inte tappar hoppet totalt om männen i vårt land ;)


 


Ja ja, här sitter jag nu i alla fall med en stretchad rumpa som är gladare och klarar av att sitta lite längre så att jag kunde uppdatera här, om nu någon har saknat mig :) Tror dock att jag får skylla mig själv gällande ischiasen, när vädret varit varmt har jag inte orkat göra mycket utan har mest legat framför min ac... Sedan chockade jag kroppen med 2 partykvällar men... I slutändan så var det nog värt det för jag kom ut, jag var till Mari som jag inte varit på över 2 år, jag lyssnade på bra artister och hade superkul så nu får jag bita i det sura äpplet ;) När vi satt hos Mari på balkongen så beställde jag 1 fotlänk åt oss var som jag hade sett, vi gillar ju båda det skyddande ögat så nu är vi fina runt vristerna :)) Hoppas att vi hinner med en kväll till på balkongen, helgen efter festandet tog vi oss varsin kebabtallrik och åt och spelade yatzy, bara njöt. Hon har lite roligare utsikt än mig då hon bor mitt i stan ;) Hos mig får man sitta om man vill ha lugnet.


   


Nu ska jag ta och värma mig en paj, orkar ju inte stå och laga mat så det är skönt med klara portioner. Och i kväll är det dags för Morden i Midsomer och Mrs Brown's Boys så kommer bli en trevlig kväll smärtan till trots, man må ju hålla uppe humöret för det blir ju inte bättre av att tycka synd om sig själv.

Önskar er alla en riktigt fin tisdagskväll.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards