Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2019

TGIF

Av Malin - 4 oktober 2019 11:30

Ja äntligen så är det fredag igen, grått ute men vad gör det, jag ska bara ta en snabbdammsugning när jag kommer hem och sedan chilla resten av kvällen. Jag har ju börjat mitt nya liv... Igen... Vad gäller mat i alla fall, försöker återigen lägga bort alla kolhydrater och socker. Sist jag gjorde det gick jag ju ner 20 kg så jag hoppas gå ner några kilo nu i alla fall. Tog på en munkjacka i veckan som suttit tight innan sommaren men nun var den lösare över magen så tydligen har jag i alla fall gått ner lite i sommar. Har ju ingen våg hemma så har faktiskt ingen aning om min vikt just nu. C åkte ju ner till sin bostad i Spanien förra helgen och jag förvarnade honom att framöver när vi ses så kommer jag att laga mat utan kolhydrater och socker men det var inget problem :) Bra det för man kan ju faktiskt äta otroligt mycket gott även om det är nyttigare ;) 


   


Förra veckan hade jag födelsedag, ojämna år så inget att fira. Eleverna sjöng i alla fall vilket var trevligt och två av dem var så gulliga att de på lunchen kilade ut och köpte blommor och choklad åt mig. Det värmde i hjärtat.

På lördagen hade jag tårtan klar men jag hade inte bjudit in några, dock så kom min pappa och Mari vilket var riktigt trevligt. Pappa for dock tidigare då det var hockeylördag så då fick vi skvallra i fred ;) Helgen innan kom C för att fira mig då han skulle åka, Wilma fick då vara hos "morfar" så vi fick lugn och ro. Hon är ju så otroligt svartsjuk och har tom gett C ett tjuvnyp i stjärten när jag och han mös :)) Den hunden vaktar mig rejält ha ha ha...


   


Dagen efter min födelsedag var min astma så besvärlig att jag fick åka in på HC för att inhalera medicin, fick även en kortisongrogg och sedan en kortisonkur och slemlösande medicin. Börjar att kännas bättre nu när luften inte är lika fuktig men helt ok är den inte. När jag inhalerar så har jag alltid sällskap av ett skelett in rummet, väldigt trevligt, känns som värsta skräckfilmen ha ha ha...


 


Nå, jag har ju även hunnit vara till frissan i tisdags för att piffa till hårfärgen. Blev sjukt nöjd med det mörkgrå/rosa/lila tonerna :) Så roligt med lite färg nu när jag mest använder svarta kläder, då behöver man alltid något till som lyser upp och varför då inte hårfärg :) När jag ser på salongernas instagram så är det mest blont, blont och blont.... Lite tråkigt att alla vill vara stöpta i samma form ;) Nej, fram för mer färger.


 


Nä nu ska jag ta och göra lite nytta men jag önskar er alla en riktigt trevlig helg, sköt om er och håll er friska :)


Tjillevippen


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards