Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 juni 2021

Och det vackra vädret....

Av Malin - 9 juni 2021 11:36

Ja jisses, det vackra vädret håller fortfarande i sig, måste idag hämta upp min badenbaden så att jag på kvällen när jag har skugga på balkongen kan sitta där och läsa eller bara vara :) Tänk om hela sommaren skulle få vara så här fin, regnet kan komma om nätterna, det skulle vara perfekt om man fick välja.

På jobbet så  har de äntligen igår fått ut bänkarna på torget så att man kan sitta där när man har rast, man vill ju ta vara på det fina vädret. Jag är rätt bra på att dricka vatten men jag har sista åren blivit väldigt känslig och har jag druckit för lite vatten får jag direkt kramp i lårmuskeln och jag vill lova att det gör för jä..... ont. Därför ser jag om sommaren till att dricka vätskeersättning som jag köper på Apoteket. Bättre att ta det säkra före det osäkra för det är inte roligt att om natten vakna med den smärtan. Så ha alltid vätskeersättning hemma är mitt tips om sommaren ;) Något annat som finns i min väska var sommar är en solfjäder, det absolut bästa man kan ha med sig när man blir varm. Kallar den min mobila AC :) Har en i väskan och en hemma som jag använder när jag är på balkongen i solen. I veckan har jag suttit mycket vakt på prov och i det lilla rummet står luften stilla så då är den guld värd :)


   


Har egentligen inte så mycket nytt att skriva idag :) Men sitter vakt på prov igen och då passar jag på att skriva här :) Tjatar väl sönder er som läser med tråkiga saker ha ha ha... Men så är livet, man kan inte alltid ha roligt och speciellt inte i dessa tider :) Men visst tusan är det mycket man saknar, saker som man tidigare tog förgivna och inte tänkte desto mer på hur mycket de betydde för en. Som kulturnattan som arrangerades i slutet av maj eller början av juni, så jäkla mycket roligt vi haft där. Som när det var tatueringsmässa, cruising och rajtantajtan på hotellen. Dagen efter var vällan mindre rolig med blåmörken, skörsår och minnesluckor som fylldes i pö om pö under dagen... Gahhhhhh, gjorde jag det där?????? Gahhhhhh, pratade jag med honom, om vad????? Gahhhhhhh, jag gjorde bort mig och vågar inte gå på tatueringsmässan dagen efter i nyktert tillstånd ha ha ha...  Ja ja, shit happens ;)

I alla fall så är det mycket man saknar, bilbingon är en sak och den är jag säker på att vi absolut inte är ensamma om att sakna :) Ja ja, det blir nog bättre framöver även om vi ännu ett tag får vara försiktiga. 


 


Nu sk jag gå på lunch, har med en macka i alla fall så att jag klarar mig. Hoppas att ni alla har det bra och får en fortsatt fin dag. Avslutar dock  med en liten rolig historia :))


Tjillevippen


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards