Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 juni 2021

Precis satt mig vid datorn

Av Malin - 20 juni 2021 22:49

Ja, klockan är 22.50 precis och jag har satt mig vid datorn för att jobba lite. Ska städa och tvätta i morgon så jag tänkte att jag därför nu kan sätta mig och göra lite arbete men först uppdatera här också :) Juni månad har vi bara elever tisdag och onsdag så de övriga dagarna jobbar jag hemma medan lärarna har det bra och är lediga :) Nå, det jag gör är extramaterial och det tycker jag bara är roligt att pyssla med. Jag får alltid höra att det finns material att kopiera men jag tycker att det blir så otroligt fult, tycker inte om att vi ger ut häften som ser ut halvtjaffsiga så att säga. Då sitter jag hellre och skapar helt nya där allt har ett "flyt" :) 

På skolan har vi även ändrat lite eftersom vi är tre klasser så i stället för att bara vara i "min" klass så är jag nu förmiddagarna i en annan klass  där de som inte har kommit lika långt i svenska språket går. Lika roligt är det, trivs verkligen jättebra, så ett klassrum på färmiddagarna och ett annat på eftermiddagarna. 


 


Igår kväll började det regna och gjorde så till på morgonen, sedan var det mulet hela dagen och solen kikade bara fram ibland förutom i kväll då himlen plötsligt var klarblå igen. Varför kan det inte vara det hela dagarna????? 

C skulle ha kommit i fredags men jag fick ställa in, hade lite ont i halsen, snorade & hostade så jag ville inte utsätta honom för det. Men jag kom på vad det berodde på.... Min helt underbara mobila AC som blåst över mig om nätterna de senaste 2 veckorna. Nu har jag bara lite näsadropp så i morgon kväll kommer han och blir över natten. 

AC är skönt, fläktar likaså men de är inte nyttiga i långa loppet. I alla fall inte om man låter dem blåsa över huvudet tex, förra sommaren "låste" jag den så att den bara blåste över fötterna så att täcket blev kallt och det hjälpte bra så jag får nog göra så igen så att jag får hålla mig frisk. 

Trotts att jag mått lite så där så fick jag i alla fall i lördags planterat och ställt i ordning balkongen så nu är den bra mycket trevligare att vistas på :) Blir inte lika mycket blommor som tidigare år men ändå lite färg, det ser just nu ut lite fjuttigt men bara de vita hänglobeliorna får fart så kommer det att bli superfint :) 


 


Det har som sagt inte varit det varmaste vädret här i norr de sista dagarna, inte som i de södra delarna i alla fall :) Jag längtar så efter en kycklingsallad så jag tror att jag i morgon måste handla så att jag får det till lunch, så sjukt gott med mangoraja till yummyyyy..... I torsdags ringde det på dörren vid lunchtid, var min far som hade glömt att avbeställa maten. Han får utkörd mat från Folkhögsskolan men ibland när det är sådant som han inte gillar så avbeställer han men hade nu glömt det, han hade även med sådant som blivit över sedan dagen innan, i detta fall sallad, rödlök, tomat och hamburgerdressing. Så på torsdagen blev det laxsoppa och till dessert en chokladkaka med grädde och bär :) Det var så otroligt länge sedan jag ätit laxsoppa så det smakade så otroligt gott, tror att sista gången jag åt det var på Mustasari festen där laxsoppa är lite av deras specialitet :) Grönsakerna och hamburgerdressingen han också hade med kom till användning på fredagen då jag fixade en god hamburgare och strips till lunch. 


   


Det är faktiskt rätt skönt att jobba hemifrån måste jag säga, speciellt på morgonen att jag kan ligga och dra mig lite extra. Går ofta då ut tidigt med Wilma och lägger mig sedan på sängen ett litet tag till innan jag äter frukost. Huvudsaken att allt jag ska göra blir gjort så det är därför som jag liksom i kväll sätter mig vid datorn lite senare eller ok... Mycket senare ha ha ha... Blir vällan att sitta här till ett tag efter midnatt, sedan ska Wilma ut innan jag lägger mig så jag lär väl komma i säng vid ca 1.30-2.00 något sådant :) 

Nä nu måste jag ta tag i jobbet men jag får passa på att önska er en fin vecka och till er som har semester, njut av den. Till er andra, gör som mig, kämpa :)) Jag har först i augusti eftersom jag när de andra har semester i juli hoppar in som feriehandläggare så att hon får ha semester :) 

Ha det bäst, sköt om er och kom i håg att fortsätta hålla avstånd :)


Tjillevippen


 

Jag chillar på sängen en morgon :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards