Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 26 juni 2021

Underbara midsommar

Av Malin - 26 juni 2021 08:39

Vilken helt underbar midsommarhelg vi har vädermässigt, igår var det lite mer moln men oj så varmt det var och idag skiner solen åter från en klarblå himmel och det är suuuupervarmt. Var ut med Wilma tidigt när det var lite svalare men nog var det även då riktigt varmt och skönt. Har nu just ätit lite frukost och tänkte att jag uppdaterar här innan jag ska inta balkongen för att få lite sol på min vinterbleka kropp. Nå, lite har jag ju redan fått så vitvit är jag i alla fall inte :) Så bilden här under visar vilken utsikt jag ska ha idag :)


 


Igår, midsommarafton, så var jag och min pappa på den traditionella rundan till mammas hemby Karungi, där hälsade vi på min morbror och hans fru. När min mamma levde så åkte de varje midsommarafton denna runda för att besöka släkt men även för att plocka en massa sommarblommor till firandet på kolonilotten på kvällen. När man mamma sedan gick bort i cancer så hoppade jag in i hennes ställe för att göra pappa sällskap. En trevlig liten runda och när vi lämnar Karungi tar vi alltid vägen över Haparanda för ett besök på Rusta och ICA Maxi :) Igår var Rusta guld värt, fick äntligen köpt ett nytt moppskaft så jag slipper stå i 90 graders vinkel när jag skurar golven. Köpte nämligen ett set med mopp och hink på en affär här men just skaftet måste ha varit gjort för människor på max 140cm, jag är ju 164cm men har som sagt fått stå böjd när jag skurat. Detta ledde i veckan till att jag fick sjukskriva mig eftersom min redan skadade rygg tog rejält stryk. 

När vi åkte från Karungi så fick jag även med mig en stor bit lax som min morbror fiskat i veckan.... Mmmm.... Nu ska den läggas på gravning innan jag går ut på balkongen så att jag i övermorgon kan ta mig en mumsig laxmacka :) 

När vi kom hem var både jag och Wilma slut som artister, hon av alla intryck och jag pga 2 nätters dålig sömn, så efter att vi båda ätit somnade jag i ca 2 tim och hon sussade på soffan. Man ser att värmen också är väldigt jobbig för henne men ändå går hon ut på balkongen med jämna mellanrum för att ligga i solen :) Jag brukar ibland ta in henne i duschen och spola av henne så att kroppstemperaturen går ner, lika med mig själv, en kall dusch så kan man gå ut i solen igen :) Sedan dricker jag även vätskeersättning varje dag när det är så här varmt, även om jag dricker vatten så behövs det för att jag inte ska få kramp i lårmusklerna. Har ni kanske några bra knep i värmen att dela med er?


 


Ja just, i onsdags fick jag äntligen min vaccindos no2 woooo hoooooo.... Äntligen fullvaccinerad MEN jag är inte så naiv som många och tror att nu är pandemin över och att få vaccin är som att ta en treo mot huvudvärk. Jag kommer att fortsätta vara försiktig och inte utmana ödet precis som FHM fortfarande föreslår. Inga biverkningar denna gången heller mer än rodnad, ömhet och uppsvullnad där de stuckit. Har ju hört många som fått huvudvärk, förkylningssymtom och värk vid andra dosen så jag var lite orolig men det har gått finfint.


 


Jag visade ju tidigare sandalerna jag hade beställt, de kom men jisses så små i storleken så de fick åka i retur men givetvis var de då slut i storleken större :( Jag fortsatte att kolla upp med jämna mellanrum och till slut fanns de och jag fick igenom beställningen men bara för att dagen efter få ett mail att de var slut och min beställning raderad. Skam den som ger sig, jag började surfa runt och till slut hittade jag ett företag som hade dem... 200:- billigare!!!!! Snacka om tur i oturen ha ha ha... Så nu är de på väg och förväntas vara här på onsdag :) Ibland ska man verkligen ha tur och det lönar sig att checka ordentligt på internet. I slutändan, inklusive frakt, så blir dessa 250:- billigare så jag är sjukt nöjd kan jag lova. Buti, butiken jag hittade ligger i Ullared, så är ni ute efter nya skor så kan det löna sig att gå in på www.skoboo.se.


 

www.skoboo.se


Nä, nu ska denna tanten först ta och lägga laxen på gravning, sedan inta balkongen för att mysa i solskenet :) Vintern är så lång så vi måste ta vara på denna underbara årstid och jag som är sommarmänniska trivs ju extra bra.


Tjillevippen


 

Plockade lite liljekonvaljer men hade ingen

passande vas, ett raki glas passar också ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards