Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2022

4 dagar extra

Av Malin - 10 augusti 2022 08:12

Ja egentligen skulle ju jag ha anmält mig arbetslös igår men då hon jag jobbar för om somrarna har testat positivt för covid-19 så fick jag förlängt veckan ut, blir ju 4 dgr extra lön så det tackar jag inte nej till. Ett jobb är ju liksom ett jobb oavsett hur många dagar det gäller. Hoppas ju på att hitta något nytt men det verkar väldigt dåligt på den fronten men man får väl inte tappa hoppet.


Nu har vi ju ändå lite att göra då pappas lägenhet ska tömmas till sista september. Min äldsta bror sa att det är ju bara att jag tar det jag vill ha så allt som jag köpt åt dem har jag i alla fall packat och sådant från köket som jag inte har, typ en potatispress ha ha ha... Och lite annat som soppskedar, skålar, en skärbräda i glas och lite annat som är bra att ha. Jag blev så otroligt glad när jag hittade mammas gänge som hon alltid hade runt halsen. Ni förstår när hon gick bort så var det ingen som tänkte på att jag kanske ville ha smyckena efter henne, ja vid hennes säng när hon hade avlidit sa min ena svägerska att de där ska ju du ha när de tagit av dem. Just då, i alla sorg, tänker man inte på sådant men efter. Men tänkte man på det efter, ja jag gjorde det men då var det för sent för då hade en annan bror och hans fru sagt åt pappa att sälja allt för det var ju ändå ingen som skulle ha det…. INTE!!!! Det jag var mest ledsen över var ett hänge som mamma alltid hade på sig, att det nu var borta och oersättligt då t.o.m en guldsmed sagt åt henne att det var ovanligt. Men nu när jag gick igenom ett skåp så hittade jag det i en ask, så otroligt glad jag blev. Och där i hittade jag även ett Thomas Sabo smycke, en charm som pappa måste ha hittat någonstans och tagit hem. 


   


Det blir som en nostalgitripp när man går igenom hemma hos pappa och något som minner mig om min barndom är ett brödfat, ja det kan tänkas ovanligt men det är ett brödfat som följt mig ändå sedan jag var barn och som fortfarande användes så det får nu bo hos mig :) Sedan var det ju rätt mycket som sagt som jag gett åt dem.


   


Hittade även en massa plaketter eller heter det medaljer… Jag vet inte men det blev också en nostalgitripp då pappa cyklade mycket och även servade cyklar när det var cykellopp. Det vi mest var involverade i var Midnattssolstrampen, ett 15 mil långt lopp där även jag hjälpte till vid matkontroller och vid målgång. Det var sommarens höjdpunkt och jag cyklade det en gång men fick bryta typ 4 mil från mål då mitt vänstra knä gav upp och jag fick ligga och gråta av smärtorna hela natten. Annars hade vi rätt roligt, jag och min väninna, vi satt och sjöng It´s my life med Dr Alban hela vägen medan tävlingscyklisterna svischade förbi. I Kukkolaforsen åt vi sik på tunnbröd och i Haparanda fick vi varmkorv och välbehövlig massage då låren var hårda som timmerstockar. Min kompis hade dock gjort något rätt dumt innan, ätit en stor fet pizza vilket kan, om man har otur, leda till dålig mage. Tur att jag hade en toarulle på pakethållaren eftersom jag var snorig för i Aavajärvi vägskäl fick hon rusa in i skogen för nummer 2 ha ha ha… Det var en minnesvärd cykeltur i alla fall.


 


När jag var där och tog en paus så halkade jag in på Ullared, denna härliga serie ha ha ha... Älskar systrarna från Hofors, har ju bott där själv när jag var gift men dock aldrig stött på dem, bara deras syster som jobbade på Sparköp på den tiden. 

Denna gången hade den ena systern en dejt som hon raggat upp på Tinder, syrran fick avlägsna sig när han kom men hon hade ändå koll på läget ha ha ha…

Morgan hade också lite på gång, han skulle hypnotiseras för att sluta snusa, just efter kändes det bra sa han och han var inte sugen på snus men senare på jobbet ändrades det och han sa att han har ju försökt sluta i 20 år. Dömt att misslyckas alltså ;) Tycker att just Ullared är roligt att se på och även Böda Camping, efter att ha sett dem så nog skulle man vilja besöka båda platserna :)


   

   


Nä, nu har jag nog suttit här och tjorvat nog länge, fick ett jobbsamtal och måste ta tag i det :) Hoppas att ni alla har det bra och kom ihåg att efter regn kommer solsken ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards