Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 8 juli 2022

Av Malin - 8 juli 2022 09:39

Ja nu har jag passerat 500-strecket i inlägg, det var inte illa pinkat Malin. Trodde jag inte den dagen jag slängde ur mig att jag skulle börja blogga. Det var på ett möte med facket inför nedläggningen av Tallink Siljas kontor här i Kalix. Vi kom in på en medarbetare som bloggade, en fantasiblogg kan man säga för hennes liv liknade inte alls det hon skrev om. Eftersom vi alla blev uppsagda var jag lite bitter och sa åt deras representanter att jag också ska börja blogga och att min blogg skulle heta Bitterfittan 40+. Det försvann lite från huvudet men efter några veckor så kom jag ihåg vad jag hade sagt och började söka var jag skulle passa in att blogga och hittade då hit till Bloggplatsen där jag tyckte att det verkade vara mest ”vanliga” människor som skrev. Sagt och gjort så startade jag denna blogg men aldrig hade jag väl trott att det kunde vara så roligt det skulle vara och även befriande att få skriva av sig när man mår pissigt, som tex när min mamma låg sjuk i cancer och även när hon gick bort. Så kanske ska jag tacka Tallink Silja? Njaaaa, tror nog inte det för de tog ifrån mig jobbet jag fullkomligt älskade, att få ge kunder service, att få skapa en resa som skulle ge dem en upplevelse och att sedan få återkoppling med ett tack från vissa av dem var så roligt. Givetvis fick man även ta lite ris ibland av någon som blivit felbehandlad eller råkat ut för något men då såg jag till att lösa det så att kunden i slutändan var nöjd. Jag anser att det man kan lösa ska man lösa innan problemet går så långt som till reklamationsavdelningen. Det är i alla fall min åsikt. Ja ja, det var då och det var de som fick mig att börja skriva här.


 


På kärleksplanet är det jäkligt torrt här och inte f-n har C kunnat höra av sig sedan midsommarafton. Han skrev då att han jobbat som en gnu och även då var på jobbet, jag frågade om han skulle jobba hela midsommarhelgen och efter den frågan har han inte haft vett att höra av sig alls. Inte heller har jag tänkt höra av mig och krusa honom, har liksom fått nog av att vara en reservplan när han inte jobbar eller har något bättre för sig. Hans sätt emellanåt har gjort mig riktigt förbannad nu, att jag alltid har funnits där för honom när han haft problem med x-et och jobbet, pratat med honom och låtit honom ventilera sig och även kommit med råd. Fanns han nu för mig, när min pappa dagen innan midsommarafton föll och fick en höftledsfraktur??? Skulle inte tro det, så ooootroligt j-igt självcentrerad människa har jag aldrig träffat, allt ska vara på hans villkor och när HAN har tid. Nu har jag helt enkelt fått nog. Hoppas att det ska komma in en vettig man i mitt liv, någon som inte tror att jorden snurrar enbart runt honom vilket alla mina män hittills verkar ha trott.


 


Pappa ja… Han skulle ut med rullatorn och Wilma, stannade just utanför porten för att prata med en tant och Wilma som var kissnödig såg gräset ca 1m bort och ville dit. Han var inte beredd på detta och ramlade med rullatorn, föll så illa att han fick en höftledsfraktur och fick läggas in i Sunderbyn. Några dagar efter operationen fick han komma hit till Kalix igen och i måndags skickade de hem honom. Suck, utan en vårdplan, bara en sjukgymnast som kom för att se hur det såg ut hemma och vad han behövde för hjälpmedel plus för att påminna honom om rörelser han inte får göra med benen och för träningsprogram. Efter var han trött så medan han & Wilma vilade tog jag och fixade mat åt honom, vilken det visade sig att han inte kunde behålla, han fick inte ens svalt den eftersom han kände att den kom upp. Även när han rack lite så kom det upp, lite kräm och mjölk efter kunde han behålla men vem kan leva på enbart kräm. Jag tog fram kassler ur frysen och vi bestämde att jag dagen efter skulle komma och laga till lunch. På natten hade jag svårt att sova och när jag äntligen somnat ringde han…. Kl 4.45 Han sa åter detta om maten och jag tänkte att han måste ju in på lasarettet så de får kolla upp detta eftersom han i flera år haft problem med magen. Min bror tog med honom till Akuten och nu är han åter inlagd på lasarettet och denna gång ska han ha hemtjänst och förhoppningsvis också ett trygghetslarm till han känner att han klarar sig själv igen.


Nä, nu måste jag ut med Wilma innan jag ska iväg och tömma alla tre brevlådor på jobbet och sedan sätta mig vid datorn för att registrera lite närvarorapporter. När de är klara kanske jag sätter mig på balkongen ett tag i solen, har ju inte alls solat hittills i år då jag helt enkelt inte haft ork för det ens. Det har liksom inte bitit på att lägga mig på solsängen när jag haft så mycket i huvudet.

Hoppas nu att ni alla har det fint och kanske även har semester, sköt om er och njut för sommaren är precis som Ledin sjunger väldigt kort.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards