Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 26 juli 2022

Av Malin - 26 juli 2022 10:06

Suck, igår var det en jobbig dag och idag med, lär även bli det i morgon. I går skulle vår kära mamma ha fyllt 89 år, samtidigt fick vi besked att pappa skulle flyttas från rehab till palliativ avdelning. I fredags fick vi nämligen besked att de gjort en skiktröntgen och att den visade att han har en tumör i huvudet. Just då visse de inte om den var godartad eller elak men nu vet vi, det finns ingenting de kan göra åt den och därför har han fått flytta till annan avdelning där de kan ge bättre vård. Det känns så otroligt tungt att än en gång gå igenom detta men mest synd tycker jag om pappa. Jag hade önskat att hans sista tid ändå skulle vara något bra och att han inte skulle ha ont. Sådana här gånger är det extra svårt att leva ensam, inte ha någon att prata med eller som ger en kram när man gråter. Jag är i alla fall glad att jag har Mari och Nathalie att prata med och på lördag ska Nathalie komma hit, ska vi laga lite mat, surra och spela lite spel. Gårdagen var nog ändå värst när man skulle ge besked åt släkt om läget, vissa gick det bra under samtalet med vissa bröt jag ihop. Även min kusin bröt ihop, hon sa att en tjej från Kurdistan tyckte om pappa så mycket och jag vet att de flesta på mitt f.d jobb gillar honom. Han är den som aldrig dömer någon och oavsett vilket land man kommer från så pratar han och skojar med dem. Jag brukade säga åt pappa att vinkar det någon invandrare när du kommer med bubblan så är det någon elev från SFI. Ja ja, nu är det bara att hoppas på det bästa och att han får en så bra sista tid som är möjligt. Jobbet skingrar i alla fall tankarna lite, men jag orkar inte hämta några rapporter förrän i morgon, och det är ju för all del ingen brådska så sista dagen de ska lämnas in är 10:e augusti. Men det har igår och idag varit en del samtal så jag har fått annat att tänka på och det är rätt skönt. Det dummar är när jag pratar med tex Mari att jag känner mig skyldig om jag skrattar när vi pratar. Ja, jag vet att jag inte ska ha det men när jag tänker på pappa och hur han mår så får jag dåligt samvete om jag har roligt. När jag får slå av jobbmobilen är jag så trött att jag resten av dagen mest ligger på soffan och sover med jämna mellanrum.


   


Nä, nu får jag försöka skriva om något annat. Något som är roligt är att jag sista veckan har gått ner 6 kg, ingen diet nej utan har väl kanske bara ätit annorlunda och inte heller tagit någon macka på kvällen för jag sover ju bara. Jag är sällan hungrig och måste liksom tvinga i mig något så något jag ätit bara för att det är så lätt är ris med sweet chili sås, hittade en thai sås på ICA som är sjukt god så detta har jag blivit lite beroende av ha ha ha… Något annat som är gott om sommaren är ju jordgubbar så förra veckan ringde jag till våran lokala odlare och beställde jordgubbar att skiva och frysa in, nå en liter ska jag nog äta färska. Synd att de inte finns färska året om men det är klart, då skulle man inte gilla dem lika mycket tror jag i alla fall.


     


Helgen som var så arrangerades Sommarfesten här i Kalix, jag bor lite för långt från området så jag hörde bara någon gång musik från fjärran. Sedan såg jag dessa foton över området och älven och nog må ni hålla med om att det är bra vackert.


   


Nä, nu ska jag ta och ge min lilla fyrbenta vapendragare lite mat och vila, det regnar ute så man är inte så piggelin just nu. Hoppas att ni alla har det bra och njuter av sommaren och solen.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards