Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 23 september 2022

Av Malin - 23 september 2022 17:15

Ja nu tar jag mig tid att skriva lite här, när jag egentligen skulle behöva koncentrera mig på att städa och fixa tårtan. Ja, tant blir 54 år i morgon, suck vad tiden springer. Får några vänner över vid 15, ska vi ta oss en liten fest, jag är så otroligt glad att jag har dem då de ser till att jag inte ska hamna i depression som jag gjorde efter mamma gick bort. Även min äldsta bror och hans fru kommer men de kommer tidigare, vid 13 så vi kan fika och prata. 


Den 8:e begravde vi pappa, det var en otroligt tung dag även om begravningen och även minnesstunden blev väldigt lyckade. På minnesstunden tog gäster upp att det var var väldigt vackert i kyrkan, att det blev en fin sista hälsning vilket givetvis gjorde mig glad då jag hade bestämt all musik och psalmer. På minnesstunden berättades fina minnen om pappa, som när han tjärade taket på Karungi kyrka och även med rep tog på sig att tjära spiran vilket inte kan ha varit lätt och väldigt farligt med tanke på att han inte hade någon säkerhetsanordning, min kusin Sven-Erik berättade att det var spännande att se och att mycket folk stod och tittade :) Alla minns hans glada humör och hur skojfrisk han var, som när min moster hade klätt ut honom till kvinna för att sätta en man, som sprang efter alla kvinnor trots att han var gift, på plats. När han märkte att det var en man hade han slagit sönder en stol innan han lämnade festen men hans fru hade tyckt att det hade varit bra gjort :) Även om han nu är begraven så är det svårt att ta in och jag känner mig rätt vilsen, vi sågs ju var dag och jag bodde kvar här för att finnas för honom när han blev äldre. Det var ju något som han alltid sa "jag är inte gammal, jag är bara äldre" :) 


   

     


Nä, nu måste jag fortätta, jag är ju tidsoptimist, vilket är en jäkla nackdel då jag oftast gör allt i sista sekund :) 

Hoppas att ni alla mår bra och har fina soliga höstdagar och framför allt får ha hälsan.


Tjillevippen




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards