Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Malin - 4 oktober 2017 22:45

Ja det gick inte bra i går kväll, hade precis skrivit allt och lagt in bilder så råkades jag komma åt någon knapp och hepp, allt jag skrivit var som bortblåst... Dessvärre är jag inte så tålmodig att jag skriver om då utan det får bli nu i kväll i stället. Laddaren till min laptop började ju spraka och lukta jättegott så... Hittade en laptop på annons som en kompis sålde för 300:- så jag slog till så jag har någon till när jag läser engelska. Det är ju en djungel att hitta laddare på internet och mitt tålamod tog slut även där. Nå nu har Daniel "trimmat" denna men det tar ett tag att vänja sig då det är en mindre modell, typ resedator skulle jag kalla det :) Men söt... Den är ju rosa och jag som är sååååå rosa :)



I veckan har det varit 2 besök hos min engelska lärare, i måndags såg jag filmen Slumdog Millionaire och idag så gick vi igenom uppgifterna som hörde till muntligt. Gick bra, nu är det bara ett kapitel till och att jag läser klart boken om Pablo Escobar plus de nationella proven. Jag MÅSTE ha ett A igen, annars så är jag inte nöjd, är grammatiken jag bråkar med där det är typ 3 saker som jag konstant gör fel... Hur ska jag få det att stanna på hårddisken i mitt huvud? Ja ja, det blir nog bra i slutändan hoppas jag. Ska försöka läsa boken lite hemma i helgen för på kursen kan jag inte hålla fokus när det pratas runt omkring.

I rummet jag satt i måndags hade jag fin utsikt in i entren på folkets hus där man tagit efter flera städer i världen och hängt upp paraplyer men inte på gatan utan inomhus :) Färggrannt i alla fall.



Förra veckan fick jag påfyllning av bipollen, beställer av en kille från Spanien, han hämtar från en bonde uppe på Sierra Nevada så inga tillsatser eller utblandat med annat som det är i tablettform. Jag äter nu en matsked var morgon till frukost i yoghurt och känner skillnad på mitt hår, jag är piggare och dessutom inte alls dålig i magen längre som jag varit sedan penicillin slog ut mina tarmar -09. Jag kan verkligen rekomendera bipollen och är ni nyfikna på binas supermat så kan ni läsa mer här: http://www.bipollen.info/


Jag har ju även fått börja sköta min mat bättre och äta regelbundet sedan jag fick börja med insulin, när jag var in och tog prover låg mitt blodsocker på 30.4 och nu ligger det mellan 10-11 på dagarna, fortfarande liiiite högt men inte som tidigare i alla fall. Jag är ju ingen godisråtta men lakrits gillar jag och hittade på ICA dessa som är sötade med Stevia och faktiskt är supergoda. Lagar mer mat själv, gör storkok och portionerar sedan så har jag i frysen. Beställde även en bok som heter Friendly Food där alla recept är gluten, socker och laktosfria så ska nu i helgen försöka ta mig tid att se igenom recepten bättre i den. Jag känner ändå att jag kan äta rätt normalt och när man tar blodsockret 2 tim efter maten så blir man också medveten om vilken mat som höjer och vilken som är bättre för blodsockret. Ska nu försöka att sluta med pasta, potatis och ris och ersätta det med grönsaker... Dels är det nyttigare men även väldigt gott.

   


I dag kom pappa förbi med en massa äpplen från kolonilotten, ska baka lite äppelkaka i långpanna åt honom så han har i frysen men funderar även på att prova göra äppelmos åt honom. De recepten jag sett verkar i alla fall inte vara så svåra så jag ska väl klara av det tror jag i alla fall. Annars är de även goda att äta så jag tog med lite till kursen idag så att det skulle finnas på fikabordet. Då våren var så försenad så har det inte blivit lika mycket som förra året, då fick vi över 4 kassar fulla med äpplen och fick försöka pracka på vänner och bekanta dem ha ha ha... Morötter har jag också skalat, hackat i skivor och fryst in så jag har till alla kommande soppor där jag alltid byter ut potatis till morötter.


I morgon ska jag ta och göra vinter på balkongen, har funderat på om jag skulle köpa lite ljung till balkonglådan i år, har inte gjort det tidigare men det kan ju faktiskt vara rätt trevligt att se när man kikar ut från fönstret :) Ska även ta och göra en karréstek så den är klar till lördag då jag ska ha över Daniel på middag. Han fixade ju denna lilla rosa dator och ville inte ha något för det så jag sa att då bjuder jag i alla fall på mat så det blir karréstek, potatisgratäng på mandelpotatis, västerbottensost och vitlök, pepparsås och en sallad. Ska även fråga min far om han vill komma över på mat då det var ett tag sedan jag bjöd honom över på mat. Han kom ju på fika när jag fyllde år men det räknas liksom inte tycker jag ;)


I veckan fick jag hem de superfina nagellacken från Depend, en limited edition som heter Across The Universe. Jag beställde 7 av de 8 metallicfärgerna som är superfina även i verkligheten. Såg senare att de även har en mattsvart lack som jag ska köpa när jag hittar den, Roligt med lite färg på naglarna då jag annars är svarta damen om vintern.



Nä, nu ska denna damen söka sängen, ska bli skönt att få lägga sig och lyssna på regnet till man somnar. Men innan jag lämnar er helt så lägger jag in en liten video längst ner som får mig att skratta gott.


Tjillevippen natti natti

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards