Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av Malin - 22 oktober 2017 14:49

Funderar ni nog vad jag menar... Jo denna #Metoo... Jag vill inte på något sätt förminska dem som verkligen råkat ut för sexuellt ofredande men när de intervjuar en tjej som står och säger "när man tex går på gatan och någon visslar eller säger något men man har ju vant sig". Ursäkta men ser man det som sexuellt ofredande så har man ta mig fan gått över gränsen och snart får vi väl inte ens flirta utan att det ska räknas till sexuellt ofredande. Jag skulle personligen bara vara glad om någon visslade efter mig eller gav mig en komplimang. Nä, det är bra med denna #Metoo för att få upp ögonen på folk om att det existerar men inte när det blir så här. Jag förstår att jag kommer få en massa skit för detta och må så vara men detta är min åsikt.



Nu till nästa sak som gör mig inte bara upprörd utan ledsen rent ut sagt... Min brorsons dotter lade in en bild med en cigarett och tändare med texten "Mitt liv, mina val, mina misstag"... Ja det är ett sätt att se på det när man är så svag att man inte kan stå emot trycket från andra som inte fattar vad cigaretter gör.

Om jag skulle vara förälder och mitt barn lade ut en sådan bild jag då skulle jag sätta mig ner med henne/honom och säga fine... Eftersom du har råd att röka så gör vi så att framöver så får du hela ditt barnbidrag, med det ska du själv få ansvara för dina klädinköp, nöjen och cigaretter. Inte ett öre utöver det kommer från mig eftersom bara maten kostar och du även bor gratis.

Men visst är man coooool och ashäftig när man röker.... NOT. Undrar hur cool man känner sig efter att ha sett denna bild på hur rökningen påverkar våra lungor... Att röka är töntigt enligt mig och inte alls häftigt.



Så ja... Har jag fått göra av med en del som pyrt inom mig sista veckan. Förövrigt har det varit en rätt ok vecka, har gjort de 2 första delarna av de nationella proven i engelskan och på tisdag har jag bokat in tid för det 3:e och sista. Jag är INTE nöjd efter de två första då jag ligger på ett C på gränsen till ett B efter de två första, ett B kan jag vara nöjd med men inte ett C... Får jag det så är jag misslyckad enligt mig. Nå, bara att kämpa på.


I torsdagd kom en fin väska jag vann i förra veckan, den var dock större än vad jag hade trott så det är mer en väska om man ska övernatta tex men inte vill ha en bag. Fin var den i alla fall.


  

På fredag var det dags för något som inte är så roligt men ett måste... Mammografi. Frågade dem om de kunde klämma så att de blev förminskade från i-kupa till e-kupa... Jadå sa hon men hon skrattade och sa att hon inte kunde lova att det blev bestående ha ha ha... Det känns så viktigt att kolla upp då dels mamma dog i cancer och min pappa hade cancer för ca 15 år sedan. Även när jag var liten hade mamma cancer i underlivet men det blev hon frisk från så vi fick ha henne i vårat liv ett bra tag längre innan den hemska sjukdomen tog hennes liv.

Jag tycker också att det är bra att det blivit gratis för jag tror att har man dålig ekonomi blir det nog lätt att man väljer bort sådant här som faktiskt är viktigt.



Nä, nu ska jag gå ut med lilla vovven så att hon får kissa av sig, sedan ska jag diska bort sedan lunch... Tvätten hänger på tork så bara en dusch kvar så kan jag krascha i tv-soffan och bara chilla resten av dagen.


Ha en fortsatt fin söndag alla där ute.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards