Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 oktober 2017

Av Malin - 14 oktober 2017 09:50

Gode morgon i det gråa, regniga höstvädret här i norr... Verkar dock som att stora delar av vårt avlånga land har detta pissväder just nu, är man inne är det väl ok men ute är det blött och rått. Nåja, man får väl underhålla sig själv inomhus då nu efter man har gjort bort handlandet och vart ut med Wilma på morgontoaletten. När det är sådant här väder så vill hon mest mysa inomhus och bara att få ut henne genom porten är svårt.



Nu till rubriken... Cancer, denna jä-a sjukdom som är så förrädisk och tar så många liv vart år. Jag lärde på facebook känna en dam från Uppsala, då hennes pojke läser i Piteå så har vi haft turen att kunna träffas och hon har även spenderat några dagar här hos mig. Denna dam har en hjärntumör sedan 2-3 år och har för ca 1 mån sedan opererat bort en hel del i underlivet som också hade cancer. Nu visar det det sig att operationen och behandlingen inte gett det resultat som läkarna hade trott och hon har än en gång "slagits ner" :( Sådana här gånger önskar jag att jag hade bott närmare henne för att kunna finnas där som stöd, jag lider så ofantligt med henne. Som om då inte cancern vore nog så har det visat sig att hon någon gång för ca 20 år sedan vid en blodtransfusion blivit smittad med hepatit C och behöver en ny lever. Jag ber verkligen för att hon ska bli frisk eller frisk blir hon aldrig men bättre i alla fall och få ett bättre liv där hon inte behöver leve med ständig oro för vad som komma skall.

Detta är ett foto sedan hon besökte mig sista gången, när hon reser får hon hög feber och fast det var högsommar så frös hon, Wilma höll henne sällskap och vakade över henne konstant   



Så till vardagen... Igår var det fredag och min morbrors fru fyllde hela 80 år så jag och pappa svängde förbi blomsterhandlaren och köpte en 4-stammig orkide och lite hallontryffel åt henne. Buketter står ju sig bara i några dagar men en orkide är ju vacker och håller länge om man har gröna fingrar vilket Aila har :) Så tog vi "krokivägen" till dem där det bjöds på smörgåstårta och vanlig tårta, efter åkte vi över Haparanda, köpte lite dental stix och treo ha ha ha... Snacka om att storhandla. Men det var en trevlig liten tur i alla fall och även Wilma var nöjd efter sina obligatoriska korvar på Ikea ha ha ha...


  Födeldedags "barnet"  

 

När vi kom hem åt jag så lite och sedan blev det till att sova lite, blir fortfarande trötter när jag är ut på äventyr. Fredagkvällens TV utbud var inget att hurra över då jag inte är någon fan av Idol som alla andra verkar sitta klistrade vid. Såg Doobidoo och sedan slötittade jag på någon action innan Polisskolan började kl 23.20, lade mig att se den på soffan och.... Somnade ha ha ha... Vaknade vid 1 och bytte till sängen. Och just ja, medan jag slötittade på actionfilmen så hade jag så tur att jag vann en Prada kopia i en tävling :) Man kan aldrig få för många väskor oavsett äkta eller kopior ;) Den är i alla fall välkommen och är den inte min stil så ja, då finns det säkert någon annan som vill ha den :) Ibland när jag vunnit något och det inte är min stil så brukar jag lotta ut det bland mina vänner på Facebook och det är ju roligt att det kommer till användning.

 

Well well, nu ska jag ta och diska lite, dammsuga och plocka så det är fint när Mari kommer över i kväll. Hon var ju även förra lördagen och det känns så skönt att vi ses, att jag börjar komma framåt i mitt sociala liv igen. Har sagt åt henne att jag nu ska tvinga mig att komma ut bland folk mer så att jag kanske tom kan gå ut vid jul då det är hemvändarkväll. Jag vet ju att ingen annan dömer mig lika hårt som jag själv gör och dessutom så vet jag ju även att jag faktiskt kommer att ha trevligt när jag väl tagit mig ut och träffar alla gamla bekanta. Men nog tar det energi när man måste tvinga sig till att göra allt även om man vet att det i slutändan kommer bli kanonbra.

 

Ja ja, nu är det i alla fall helg och jag önskar er alla en trevlig sådan.

 

Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards