Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 30 oktober 2017

Av Malin - 30 oktober 2017 10:20

Solen skiner i alla fall och när jag vaknade var det -5 ute, friskt och härligt med andra ord men som vanligt lär vi inte få behålla den kylan. Kommer vällan smälta den lilla snön vi har och sedan blir det ishalka igen när det fryser på. Bläää....


I torsdags så var jag till Luleå för ögonbottensfotografering, detta görs när man har diabetes. Förändringarna sker i ögats näthinna och benämns som retinopati vilket innebär att de små blodkärlen i näthinnan förändras och förtjockas. Det blir svårare för syret att nå fram och för att motverka syrebrist blidas nya blodkärl. I mitt högra öga fanns det förändringar på 2 ställen men vänstra är ok (än så länge).

Efter passade vi på att åka förbi ÖB och Willys för lite shopping eller shopping.... Handlade nyttosaker och mat, sådant som alltid går åt.


I fredags fick jag hurra lite i alla fall, först så fick jag ett mail från Fishermans Friend, jag hade varit med i en tävling om 2 superfina resväskor... Vilka jag inte vann men fick ett annat pris i form av 10 påsar Fishermans Friend så då får jag i alla fall hålla mig frisk ha ha ha... Bara några minuter efter så kom ännu ett mail och då från Solresor, lite bättre vinst där i form av ett presentkort på 1000:- woooo hooooooo.... Hi hi hi... Men nackdelen är ju att de inte flyger från Luleå så jag funderar på att sälja det presentkortet för 800:- i stället. Roligt att vinna ibland må jag säga.


Annars i helgen så har jag mest tagit det lugnt, lördag så lagade jag ett sats ärtsoppa och gjorde en karréstek och på söndag blev det en torskgratäng så nu har jag en början i frysen. Annars så tog jag det mest lugnt och samlade krafter så att säga.

Så i dag när jag slutar här på kursen ska jag hem och göra en gryta med gulashsoppa och det är ju gotti gott det med.

Sockret ligger bra, tog det nu 2 tim efter frukosten och då låg det på 6.0 och det berör nog på att jag börjat laga mat från grunden och äter en bra frukost i form av yoghurt med bipollen, 2 finn crisp med rökt kött och paprika. Just bipollen gör att man håller sig mätt länge eftersom det är så mycket proteiner i det.

Är så glad att sockret börjar att stabiliseras.


Nä, nu ska jag läsa lite till, ska ju hinna läsa ut Pabo Escobar och skriva en recension om denna till näste vecka, lämna in den och sedan börja på sista engelskan.


Hoppas att ni alla får en bra start på veckan och vet ni vad, snart är det fredag igen ;)


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards