Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 10 november 2017

Av Malin - 10 november 2017 12:45

Ja äntligen är det fredag, även om jag nu tog helg redag på onsdag efter lunch ;) Oavsett om man jobbar eller inte så är det något speciellt med fredagar, vet inte varför men så har det alltid varit. Fått lite gjort idag i alla fall men inte mycket, vart ut med Wilma i skogen, sedan har jag ugnsstekt 2 karré som jag köpte på ICA, diskat och både jag och Wilma har fått oss mat. Idag slog jag till och tog lite ris så, har ju egentligen slutat med allt som heter potatis/ris/bröd men ibland tycker jag inte att det gör något. Ja just, har även skurat mina Nike, att jag kunde köpa en sådan opraktisk färg på dem... Men nu är de rena i alla fall och på tork så nu är det bara dammsugningen kvar så kan jag ta och slappa resten av dagen. Ska bara på eftermiddagen ta en tur till mammas grav och tända ett ljus, får ju även Wilma sig en tur innan vi ska mysa ner oss framför tv:n.


TV ja... Varje eftermiddag på 4:an visas A Place In The Sun, ett program där en mäklare hjälper engelskmän att hitta bostad i tex Frankrike och Spanien. Jag har mer och mer sista tiden funderat på hur skönt det skulle vara att kunna flytta utomlands i framtiden, främst pga all värk som alltid blir värre här om vintern. Min bror med fru har ju köpt en lgh i Carboneras i Spanien, de bilar snart ner och kommer hem först i maj igen. Men Spanien njaaaa.... Jag har haft funderingar på Grekland eller någonstans ännu längre bort. Nå, den dagen den sorgen brukar man ju säga, får väl på internet söka någon man i de länderna jag har funderingar på ha ha ha...

Någon mer som går i samma tankar?



Något annat som jag funderat på sedan mitten av 90-talet är att skriva en bok, då var det en barnbok men nu har jag mer och mer funderat på att skriva en roman. Jag har huvudpersonen klar och handlingen i det stora, har suttit och sett lite hur man ger ut en bok också. Jag vet att det absolut inte är lätt och att det finns tusentals med samma dröm som mig men provar man inte så kan man inte heller få önskan/drömmen uppfyllt eller hur ;) Jag vet till och med hur de första raderna i boken ska skrivas och det som sedan ska ske tror jag inte är så svårt med dels min erfarenhet men även min fantasi som är rätt bra och har så varit sedan jag var liten. Det gäller bara att ta tag i det hela och sätta igång med att skriva. Någon av er som utgett en roman eller funderat på detta?


Jag har en hel massa ideér men vet ofta inte hur jag ska genomföra dem, skulle verkligen behöva ett bollplank. Och nu när jag börjat må bättre så har jag även börjat få ordning på tankarna så att de inte bara skenar genom huvudet. Det är väl därför som alla dessa gamla planer kommit tillbaka till mig. Och inget är ju omöjligt lär någon klok ha sagt och man måste väl tro på det eller hur....


Mitt mående ja, det är så otroligt skönt att äntligen orka lite mer och inte bara ligga på sängen och fundera på allt man borde göra men inte orkar. Min psykolog tyckte dock att jag ännu ska ta det lite lugnt och inte göra för mycket då risken att krascha åter om man inte lyckas med allt man vill göra hemma. Hon vill att jag hellre gör lite varje dag än att göra för mycket och jag förstår hur hon tänker och är väl även själv inne på samma spår men hur som så går det i all fall åt rätt håll och det gör mig så glad.

Det jag ännu har stora problem med är att möta folk, tänkte i veckan gå in på Willys men det tog stop då jag visste att det är så mycket folk inne på gallerian. Nästa lördag ska jag och Mari på Johan Glans World Tour Of The World här i Kalix och det är utsålt... Lär vi komma i tid så jag hinner sätta mig på min plats innan alla kommer och jag måste passera framför dem. Vill absolut inte att folk ska se mig för mycket helt enkelt men det ska nog också ge med sig när jag är bekväm med mig själv igen. Nåja, jag vet att det i alla fall kommer att bli roligt i slutändan.


 

Nä nu ska denna damen ta sig en dans med dammsugaren så att det blir gjort, skönt när det är klart. Hoppas att ni alla får en riktigt fin fredag och helg givetvis :)


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards