Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2018

Måndag men det hade jag ju redan i går :)

Av Malin - 20 augusti 2018 14:23

Ja redan igår tänkte jag att usch vad tråkigt att det redan är måndag, till jag kom på att det faktiskt var söndag :) Inte för att dagarna är annorlunda när man är arbetslös, var dag ser ut likadan. Känner mig rätt nöjd efter helgen då jag ångskurat golven i köket och badrummet :) Börjar få bättre i höften och benet så då måste man passa på de gånger det är bättre, så idag har jag varit i tvättstugan och på ett tag tänkte jag ta och ångskura hallgolvet och även gångmattan där. Sedan är det dags för sovrummet då jag snart kan börja sova där igen när det blir svalare väder men än så länge är det vardagsrummet med balkongdörren öppen som gäller. Inte roligt att vara en het person ha ha ha... 


Idag tog jag även tag i att boka hotell till vi ska till Luleå när jag fyller 50. Såg först på Clarion Hotel Sense men 3800:- för en natt nej tack... Jag bokade i stället Best Western Savoy där man fick rum och parkering för 1500:- så ett mycket bättre pris. Kommer att bli en trevlig liten tripp då jag inte varit någonstans sedan förra våren när jag var till Stockholm, nå jag har ju varit ut men inte övernattat menar jag ha ha ha... Låter som att jag suttit instängd. 


     


I morse var vi och såg på den "gamla hamnen" när vi var ut med Wilma på morgontoaletten, först till skogen så att hon fick springa av sig och sedan för en titt på området vid den hamnen där jag förstått att det ska byggas stugor eller hus. De kommer verkligen att få en fin utsikt över älven där det är så fint. Där skulle jag ha kunnat sitta någon timme och bara njutit om det hade funnits någon bänk :)) 


   


Nu till något helt annat som jag och min väninna pratade om.... Dejting och hur svårt det är att hitta någon att dela sin vardag med. Vi har båda försökt och gör så än med internet eftersom det inte arrangeras några danser eller finns någon pub längre här i Kalix där man kan gå ut och träffa folk. Men internet har verkligen gjort det svårt, det verkar som att de flesta antingen söker en kk eller konstant söker efter något bättre. Det var onekligen sååå mycket lättare att träffa någon när vi var unga och man var ut på krogen eller som ännu yngre ringde Heta Linjen ha ha ha... Nu känns det som att alla bara söker vidare fast man fått kontakt med någon som man har otroligt mycket gemensamt med och som man kan prata med om allt. Internet har gjort dejtandet svårare tycker vi i alla fall, det var mycket bättre förr ;) Jag har i alla fall ännu samma flirt och vi pratar var dag, det blir aldrig någon sådan där pinsam tystnad utan vi har hela tiden något att prata om. Bara att hoppas.


 


Nu ska jag se A Place In The Sun där folk söker bostad utomlands, tycker att det är jätteroligt att se :)

Önskar er alla en fortsatt fin måndag och hoppas att solen även skiner hos er.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards